19.12.2025 07:28

AS Roma i Wizz Air – nowa umowa sponsora koszulki. Ile klub zyskuje?

AS Roma ogłosiła właśnie nowe partnerstwo komercyjne z europejską linią lotniczą Wizz Air – jedną z najszybciej rozwijających się firm lotniczych w Europie.

AS Roma i Wizz Air – nowa umowa sponsora koszulki. Ile klub zyskuje?
  • Wizz Air jako sponsor koszulki (sponsor manica). W ramach nowej umowy logo węgierskiej linii lotniczej pojawiło się na rękawie koszulki AS Roma, co formalnie czyni Wizz Air jednym z ważnych partnerów komercyjnych klubu.
  • Finansowe szczegóły współpracy. Umowa ma obowiązywać do czerwca 2027 roku z możliwością przedłużenia, a Roma ma zyskać szacunkowo około 3 mln euro rocznie z tytułu obecności Wizz Air na koszulce.
  • Strategia komercyjna Romy. Partnerstwo z Wizz Air to element szerszej strategii komercyjnej klubu, ale nadal kluczowym celem pozostaje pozyskanie głównego sponsora koszulki, który przyniósłby znacznie większe wpływy.

Zgodnie z porozumieniem, logo Wizz Air będzie widoczne na rękawie koszulki meczowej „Giallorossich”, oznaczając wejście przewoźnika jako sponsor manica (czyli sponsor koszulki na ramieniu), a także partnera strategicznego klubu.

To nie tylko marketing

Prezentacja umowy odbyła się z udziałem Michael’a Gandlera, Chief Business Officer AS Roma, który podkreślił, że współpraca ma charakter nie tylko marketingowy, ale także angażujący kibiców klubu w różnego rodzaju aktywacje, promocje i ułatwienia, w tym opcje podróżowania na mecze wyjazdowe.

Ile klub zarobi?

Według nieoficjalnych informacji, klauzule finansowe kontraktu przewidują wpływy dla klubu na poziomie około 3 mln euro rocznie, z opcją przedłużenia współpracy do kolejnego sezonu. Wizz Air oprócz swojej obecności na meczowym stroju będzie także obecny w materiałach meczowych oraz kanałach cyfrowych AS Roma. Klub nadal poszukuje głównego sponsora przedniej części koszulki, który ma przynieść znacznie większe wpływy finansowe – zadanie to pozostaje jednym z priorytetów działu marketingu Romy.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing