AS Roma i Wizz Air – nowa umowa sponsora koszulki. Ile klub zyskuje?
AS Roma ogłosiła właśnie nowe partnerstwo komercyjne z europejską linią lotniczą Wizz Air – jedną z najszybciej rozwijających się firm lotniczych w Europie.
- Wizz Air jako sponsor koszulki (sponsor manica). W ramach nowej umowy logo węgierskiej linii lotniczej pojawiło się na rękawie koszulki AS Roma, co formalnie czyni Wizz Air jednym z ważnych partnerów komercyjnych klubu.
- Finansowe szczegóły współpracy. Umowa ma obowiązywać do czerwca 2027 roku z możliwością przedłużenia, a Roma ma zyskać szacunkowo około 3 mln euro rocznie z tytułu obecności Wizz Air na koszulce.
- Strategia komercyjna Romy. Partnerstwo z Wizz Air to element szerszej strategii komercyjnej klubu, ale nadal kluczowym celem pozostaje pozyskanie głównego sponsora koszulki, który przyniósłby znacznie większe wpływy.
Zgodnie z porozumieniem, logo Wizz Air będzie widoczne na rękawie koszulki meczowej „Giallorossich”, oznaczając wejście przewoźnika jako sponsor manica (czyli sponsor koszulki na ramieniu), a także partnera strategicznego klubu.
To nie tylko marketing
Prezentacja umowy odbyła się z udziałem Michael’a Gandlera, Chief Business Officer AS Roma, który podkreślił, że współpraca ma charakter nie tylko marketingowy, ale także angażujący kibiców klubu w różnego rodzaju aktywacje, promocje i ułatwienia, w tym opcje podróżowania na mecze wyjazdowe.
Ile klub zarobi?
Według nieoficjalnych informacji, klauzule finansowe kontraktu przewidują wpływy dla klubu na poziomie około 3 mln euro rocznie, z opcją przedłużenia współpracy do kolejnego sezonu. Wizz Air oprócz swojej obecności na meczowym stroju będzie także obecny w materiałach meczowych oraz kanałach cyfrowych AS Roma. Klub nadal poszukuje głównego sponsora przedniej części koszulki, który ma przynieść znacznie większe wpływy finansowe – zadanie to pozostaje jednym z priorytetów działu marketingu Romy.
Redakcja Sport Marketing
Więcej Ze świata
RB Lipsk pisze historię – pierwsza kobieta na stanowisku CEO klubu Bundesligi
RB Lipsk, jeden z czołowych klubów niemieckiej Bundesligi, dokonał historycznego kroku w strukturach zarządzania. Tatjana Haenni została mianowana nowym dyrektorem generalnym (CEO) klubu, co czyni ją pierwszą kobietą, która objęła tak wysokie stanowisko w historii klubu Bundesligi. Haenni obejmie funkcję od 1 stycznia 2026 roku. Będzie miała nadzór nad zarządzaniem…