22.12.2025 08:33

McLaren „wygrywa” także poza torem: rekordowe przychody i czterokrotny wzrost zysków

Sezon 2025 to nie tylko historyczny sukces sportowy dla McLaren Racing, który zdobył tytuł mistrza świata konstruktorów Formuły 1, ale również przełom pod względem finansowym. Zespół znacznie poprawił swoje wyniki biznesowe, osiągając imponujące przychody i czterokrotny wzrost zysków netto w porównaniu z poprzednim rokiem.

ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 07: 2025 F1 World Drivers Champion Lando Norris of Great Britain and McLaren celebrates with his team during the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 07, 2025 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Steven Tee/LAT Images)
Autor zdjęcia: McLaren Racing
  • McLaren wygenerował 631 mln euro przychodów w sezonie 2025, co oznacza wzrost o 24% w porównaniu z poprzednim rokiem. 2Playbook
  • Zysk netto zespołu wzrósł czterokrotnie, osiągając 54,2 mln funtów (ok. 62 mln euro).
  • Kluczowe źródła wzrostu to nagrody za wyniki sportowe i umowy sponsorskie, m.in. z markami Estrella Galicia i Monster, które wzmacniają pozycję komercyjną McLarena.

Według danych finansowych ujawnionych przez 2Playbook, McLaren wygenerował łączne przychody w wysokości 631 milionów euro, co stanowi 24% wzrost w stosunku do poprzedniego sezonu. W tym samym okresie zysk netto poszedł w górę aż czterokrotnie, osiągając 54,2 miliona funtów brytyjskich (około 62 mln euro).

Składowe sukcesu

Wzrost biznesowy McLarena to efekt połączenia sukcesów sportowych oraz umiejętności komercyjnych. Klub zwiększył wpływy z tytułu nagród finansowych za wysoką pozycję w klasyfikacji konstruktorów, kontraktów sponsorskich oraz działalności marketingowej. Wśród kluczowych sponsorów wymieniane są m.in. marki Estrella Galicia i Monster, których umowy partnerskie przyczyniły się do wzmocnienia sytuacji finansowej zespołu.

Przy tym McLaren nie ogranicza się tylko do wyników na torze – jego model biznesowy rozwija się także poza rywalizacją sportową, poprzez rozwój relacji komercyjnych, sprzedaż merchandisingu oraz strategiczne partnerstwa globalnych marek. Taka dywersyfikacja źródeł przychodu sprawia, że zespół jest bardziej odporny na fluktuacje wyników sportowych i może inwestować w długofalowy rozwój technologiczny i marketingowy.

Wielka firma

W efekcie wysiłków w obszarze zarówno sportowym, jak i biznesowym, McLaren umacnia swoją pozycję jednej z najbardziej rentownych i rozpoznawalnych marek w świecie motorsportu, co czyni jego model sukcesu inspiracją również dla innych zespołów i organizacji rywalizujących w globalnych sportach motorowych.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing