NFL łączy siły z PayPalem
Narodowa Liga Futbolu Amerykańskiego (NFL) jest bliska sfinalizowania umowy z gigantem płatności online, PayPal, na mocy której zostanie pierwszym sponsorem ligi oferującym bankowość peer-to-peer. Ta ważna umowa jest ostatnim elementem strategicznej reformy NFL, która z powodzeniem monetyzuje prawa, dotychczas zawarte w umowie zbiorczej z Visą, która wygasa 31 marca.
Model działania dla NFL jest jasny: maksymalizacja przychodów poprzez nowa strategię. Dzieląc umowę sponsorską w zakresie usług finansowych, którą posiada Visa, na trzy odrębne, wysokowartościowe kategorie – bankowość oficjalną (sprzedaną bankowi U.S. Bank), karty kredytowe (zabezpieczone przez powracającą American Express), a teraz płatności peer-to-peer/cyfrowe, NFL potwierdza swoją dominację w monetyzacji wszystkich dostępnych zasobów.
Przełomowe rozwiązanie
Dla PayPala sponsoring stanowi znaczący krok naprzód w globalnym programie sportowym. Chociaż organizacja ma już ugruntowaną pozycję w amerykańskim sporcie akademickim, umożliwiając płatności NIL poprzez umowy z konferencjami Big Ten i Big 12, i posiada prawa do naszywek Phoenix Suns, partnerstwo z NFL to ogromny krok naprzód w kierunku najbardziej rozpoznawalnej ligi sportowej w Ameryce Północnej. Umowa pozwoli PayPalowi pogłębić integrację z rozległymi platformami handlu cyfrowego ligi, gdzie system płatności jest już akceptowany za licencjonowane produkty na NFLshop.com.