10.12.2025 12:14

NFL łączy siły z PayPalem

Narodowa Liga Futbolu Amerykańskiego (NFL) jest bliska sfinalizowania umowy z gigantem płatności online, PayPal, na mocy której zostanie pierwszym sponsorem ligi oferującym bankowość peer-to-peer. Ta ważna umowa jest ostatnim elementem strategicznej reformy NFL, która z powodzeniem monetyzuje prawa, dotychczas zawarte w umowie zbiorczej z Visą, która wygasa 31 marca.

Feb 12, 2023; Glendale, Arizona, US; Kansas City Chiefs quarterback Patrick Mahomes (15) hands off to running back Isiah Pacheco (10) in the fourth quarter against the Philadelphia Eagles of Super Bowl LVII at State Farm Stadium. Mandatory Credit: Bill Streicher-USA TODAY Sports/Sipa USA 

2023.02.12 Glendale
Futbol amerykanski NFL
Super Bowl LVII-Kansas City Chiefs - Philadelphia Eagles
Foto Bill Streicher-USA TODAY Sports/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Autor zdjęcia: PressFocus

Model działania dla NFL jest jasny: maksymalizacja przychodów poprzez nowa strategię. Dzieląc umowę sponsorską w zakresie usług finansowych, którą posiada Visa, na trzy odrębne, wysokowartościowe kategorie – bankowość oficjalną (sprzedaną bankowi U.S. Bank), karty kredytowe (zabezpieczone przez powracającą American Express), a teraz płatności peer-to-peer/cyfrowe, NFL potwierdza swoją dominację w monetyzacji wszystkich dostępnych zasobów.

Przełomowe rozwiązanie

Dla PayPala sponsoring stanowi znaczący krok naprzód w globalnym programie sportowym. Chociaż organizacja ma już ugruntowaną pozycję w amerykańskim sporcie akademickim, umożliwiając płatności NIL poprzez umowy z konferencjami Big Ten i Big 12, i posiada prawa do naszywek Phoenix Suns, partnerstwo z NFL to ogromny krok naprzód w kierunku najbardziej rozpoznawalnej ligi sportowej w Ameryce Północnej. Umowa pozwoli PayPalowi pogłębić integrację z rozległymi platformami handlu cyfrowego ligi, gdzie system płatności jest już akceptowany za licencjonowane produkty na NFLshop.com.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing