Wartość umów sponsorskich na IO w Los Angeles przekroczyła 2 miliardy dolarów
Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Los Angeles w 2028 roku (LA28) odniosły sukces komercyjny, pozyskując ponad 2 miliardy dolarów z łącznych umów sponsorskich i licencyjnych.
Już teraz szacowane przychody LA28 przewyższają te, które uzyskano w Paryżu w 2024 roku, ponieważ wówczas wyniosły łącznie 1,3 miliarda dolarów. Ta imponująca suma zbliża organizację do ostatecznego celu, jakim jest pozyskanie 2,5 miliarda dolarów od partnerów imprezy, co ma być rekordem w historii igrzysk.
Ten sukces ma kluczowe znaczenie dla ograniczenia ryzyka finansowego dla podatników z Los Angeles, którzy ponoszą odpowiedzialność za przekroczenie kosztów w ramach obecnego budżetu (7,15 miliarda dolarów, kwota ta wzrosła już o 3,9% w porównaniu z prognozami na 2024 rok).
Znane marki
Sam miliard dolarów pozyskany w 2025 roku świadczy o atrakcyjności IO na rynku, a do grona sponsorów dołączyły kluczowe marki, takie jak Honda, Uber, Intuit, Google i Starbucks. Według Johna Slushera, który nadzoruje przychody komitetu organizacyjnego LA28, na początku przyszłego roku spodziewane są dwie kolejne duże umowy, każda o wartości ponad 100 milionów dolarów. Slusher potwierdził ten trend, zauważając, że „sponsoring idzie niesamowicie dobrze” i jest to „oznaka popularności igrzysk”.