10.12.2025 12:16

Wartość umów sponsorskich na IO w Los Angeles przekroczyła 2 miliardy dolarów

Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Los Angeles w 2028 roku (LA28) odniosły sukces komercyjny, pozyskując ponad 2 miliardy dolarów z łącznych umów sponsorskich i licencyjnych.

(240811) -- PARIS, Aug. 11, 2024 (Xinhua) -- Hollywood star Tom Cruise takes part in a section which sees the Olympic Flag transferred from Paris to the 2028 host city, Los Angeles, during the closing ceremony of the Paris 2024 Olympic Games at the Stade de France in Paris, France, Aug. 11, 2024. (Xinhua/Cao Can)

2024.08.11 Paryz
Sport , Igrzyska Olimpijskie Paryz 2024
Ceremonia zamkniecia Igrzysk Olimpijskich
Foto Cao Can/Xinhua/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Autor zdjęcia: PressFocus

Już teraz szacowane przychody LA28 przewyższają te, które uzyskano w Paryżu w 2024 roku, ponieważ wówczas wyniosły łącznie 1,3 miliarda dolarów. Ta imponująca suma zbliża organizację do ostatecznego celu, jakim jest pozyskanie 2,5 miliarda dolarów od partnerów imprezy, co ma być rekordem w historii igrzysk.

Ten sukces ma kluczowe znaczenie dla ograniczenia ryzyka finansowego dla podatników z Los Angeles, którzy ponoszą odpowiedzialność za przekroczenie kosztów w ramach obecnego budżetu (7,15 miliarda dolarów, kwota ta wzrosła już o 3,9% w porównaniu z prognozami na 2024 rok).

Znane marki

Sam miliard dolarów pozyskany w 2025 roku świadczy o atrakcyjności IO na rynku, a do grona sponsorów dołączyły kluczowe marki, takie jak Honda, Uber, Intuit, Google i Starbucks. Według Johna Slushera, który nadzoruje przychody komitetu organizacyjnego LA28, na początku przyszłego roku spodziewane są dwie kolejne duże umowy, każda o wartości ponad 100 milionów dolarów. Slusher potwierdził ten trend, zauważając, że „sponsoring idzie niesamowicie dobrze” i jest to „oznaka popularności igrzysk”.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing