Jak sprzedają się koszulki piłkarskich gwiazd? Robert Lewandowski w czołówce
Lamine Yamal jest piłkarzem, który generuje ogromne zainteresowanie w świecie futbolu, co przekłada się także na liczbę sprzedanych koszulek z nazwiskiem gracza Barcelony. Jednak w zestawieniu Euromericas Sport Marketing widzimy też Roberta Lewandowskiego.
Jeśli chodzi o Yamala, w tym roku sprzedało się aż 1 315 000 koszulek z jego nazwiskiem. Drugie miejsce pod tym względem zajmuje Leo Messi z 1 278 000 trykotów. Mimo że Argentyńczyk gra na co dzień w MLS, a więc poza Europą, wciąż jest idolem dla milionów fanów futbolu z całego świata. Ponadto znaczna część kibiców docenia marketing Interu Miami, klubu, który przygotowuje koszulki z imponującą inwencją.
Podium zamyka Robert Lewandowski (1 110 000 sprzedanych koszulek), a tuż za nim jest lider Realu Madryt, czyli Kylian Mbappe. Mimo że to Ousmane Dembele zdobył Złotą Piłkę, aktualnie dla wielu właśnie były gracz PSG jest najlepszym piłkarzem świata, a kibice bardzo go cenią, o czym świadczy to, że kupili w tym roku 1 020 000 koszulek z nazwiskiem francuskiego snajpera. Jego kolega z Realu, Vinicius Junior, także nie może narzekać na brak zainteresowania, w przypadku Brazylijczyka licznik stanął na 992 tys. trykotów.
Nie tylko gracze z lig europejskich
Trzeba zrobić istotne zastrzeżenie, bo szóste miejsce w przytaczanym rankingu zajmuje piłkarz Flamengo, a więc brazylijskiego potentata. Ofensywny pomocnik Giorgian de Arrascaeta jest idolem fanów w Ameryce Południowej, czego dowodzi 975 tys. sprzedanych koszulek. Wyprzedza… Cristiano Ronaldo. CR7, który wciąż zadziwia sympatyków piłki nożnej nietuzinkowymi umiejętnościami mimo zaawansowanego wieku, może pochwalić się 925 tys. sprzedanych trykotów.

Manchester United pod wodzą Rubena Amorima, po początkowych turbulencjach, powoli wychodzi na prostą i choć nie unika wciąż wpadek, jak ostatnio z Evertonem, to z mozołem odbudowuje swoją pozycję w angielskiej piłce. A wiodącą postacią w tym zespole jest kapitan Bruno Fernandes, który na Old Trafford jest wręcz ubóstwiany. Nie dziwi więc, że koszulki z jego nazwiskiem świetnie się sprzedają.
Forma sportowa nie jest najważniejsza?
867 tys. to liczba koszulek z nazwiskiem Harry’ego Kane’a, które kupili kibice w tym roku. Anglik w Bayernie Monachium czuje się doskonale, pokochali go także fani Die Roten. Z kolei Rodrygo z pewnością nie odgrywa pierwszoplanowej roli w Realu Madryt i ma wręcz spore problemy w drużynie Xabiego Alonso, niemniej wciąż jest jednoosobową marką, skoro w tym roku sprzedało się blisko 800 tys. koszulek z jego nazwiskiem.
źródło: Euromericas Sport Marketing