ESPN przejmuje MLB.TV, a Netflix Home Run Derby do 2028 roku
Major League Baseball (MLB) zawarła trzyletnie umowy na krajowe transmisje z ESPN, Netflix i NBC, a usługa MLB.TV ligi zostanie zintegrowana z platformą ESPN dostarczającą transmisje bezpośrednio do konsumentów (DTC).
Nowe umowy mają generować średnio prawie 800 milionów dolarów rocznie, z czego ESPN zapłaci prawie 550 milionów dolarów. Umowa NBC będzie warta 200 milionów dolarów rocznie, a umowa Netflixa 50 milionów dolarów.
„Nasze nowe umowy dotyczące praw medialnych z ESPN, NBCUniversal i Netflix dają nam doskonałą okazję do rozszerzenia zasięgu wśród fanów za pośrednictwem trzech potężnych platform transmisji wydarzeń sportowych na żywo” – powiedział komisarz MLB, Robert Manfred.
Poprzednia siedmioletnia umowa ESPN z MLB opiewała na 500 milionów dolarów rocznie
Jednak obie strony zgodziły się na rozstanie pod koniec 2025 roku, a ESPN twierdziło, że płaci za pakiet zbyt dużo w porównaniu z innymi nadawcami MLB. Oglądalność Sunday Night Baseball wzrosła w zeszłym sezonie o 21 procent, osiągając średnio 1,8 miliona widzów, co stanowi najlepszy wynik od 12 lat.
Zgodnie z warunkami umowy, ESPN będzie oferować mecze za pośrednictwem MLB.TV, które będą dostępne w pakiecie ze standardową subskrypcją lub jako dodatek premium. Należąca do Disneya stacja telewizyjna będzie również transmitować 150 meczów w każdym sezonie za pośrednictwem swoich platform cyfrowych, a także otrzyma pakiet obejmujący 30 meczów, który będzie również dostępny na kanałach linearnych ESPN.