14.11.2025 14:55

Gwiazda NBA kończy współpracę ze znanym partnerem

Stephen Curry i Under Armour wkrótce zakończą współpracę po ponad dekadzie wspólnych działań. Jest to pokłosie restrukturyzacji w Under Armour, a ich wspólne produkty będą pojawiać się na rynku do października 2026 r.

Apr 16, 2024; Sacramento, California, USA; Golden State Warriors guard Stephen Curry (30) talks with teammates after a play against the Sacramento Kings in the second quarter during a play-in game of the 2024 NBA playoffs at the Golden 1 Center. Mandatory Credit: Cary Edmondson-USA TODAY Sports/Sipa USA
2024.04.16 Sacramento
koszykowka mezczyzn amerykanska liga koszykowki NBA 
NBA: Playoffs-Golden State Warriors at Sacramento Kings
Foto Cary Edmondson-USA TODAY Sports/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Autor zdjęcia: PressFocus

Kiedy Stephen Curry przeszedł z Nike do Under Armour w 2013 roku – po tym, jak dyrektorzy Nike urazili koszykarza i jego ojca Della rażącą niewiedzą na temat tego zawodnika podczas spotkania, na którym miało dojść do podpisania kontraktu z wschodzącą gwiazdą, szansę zwietrzyła prawdopodobnie wówczas szerzej nieznana firma odzieżowa z Baltimore, która trafiła w dziesiątkę.

Curry szybko stał się największą gwiazdą współpracującą z Under Armour, firmą, która na przestrzeni lat łączyła siły z takimi postaciami ze świata sportu jak Tom Brady, Cam Newton, Michael Phelps, Lindsey Vonn, Bryce Harper i Dwayne „The Rock” Johnson. Teraz marka niespodziewanie ogłosiła, że wkrótce dojdzie do rozstania z gwiazdą koszykówki. Co istotne, za porozumieniem storn. Under Armour wypuści w lutym ostatnie buty Curry’ego, Curry 13, a w październiku 2026 nastąpi definitywny koniec współpracy.

Co czeka Curry’ego?

Ogłoszenie jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że Under Armour i Curry obwieścili „długoterminowe przedłużenie kontraktu” zaledwie dwa lata temu. W tym samym komunikacie Curry został wówczas również prezesem swojej marki. Współpraca z rozpoznawalnymi zawodnikami nie uchroniła Under Armour przed tąpnięciem na rynku. Akcje spadły o 52% w ciągu ostatniego roku i o 91% względem rekordowego poziomu nieco powyżej 53 dolarów uzyskanego w 2015 roku.

Teraz trwa powolna odbudowa tej marki. W maju ubiegłego roku rozpoczęła się gruntowna restrukturyzacja, która przyniosła znaczące zwolnienia. Zmiany wiążą się z istotnymi działaniami oszczędnościowymi, które uwzględniają rezygnację z drogich, długoterminowych umów sponsorskich na odzież uniwersytecką z takimi klubami jak Cincinnati, UCLA i Cal. Za rok Curry będzie mógł połączyć siły z inną dużą marką lub samodzielnie promować swoją markę.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing