ATP i Spotify łączą siły. Szykuje się wiele materiałów
Celem współpracy ATP ze Spotify jest inspirowanie i angażowanie kolejnego pokolenia fanów poprzez angażujące treści.
W ramach tej współpracy będą dystrybuowane oryginalne programy tenisowe, które przybliżą kibicom ten sport. Współpraca rozpoczyna się przed finałami Nitto ATP w Turynie, finałami sezonu ATP Tour, od odcinków na Spotify i będzie kontynuowana do sezonu 2026. Jednym z pierwszych projektów będzie film dokumentalny zza kulis z finałów Nitto ATP 2025, którego premiera planowana jest na grudzień.
Moda na takie treści
Wraz ze wzrostem zainteresowania treściami wideo o tematyce sportowej na Spotify o ponad 250% i 80% wzrostem ogólnej oglądalności wideo od początku 2025 roku, fani coraz częściej korzystają z tej platformy, szukając nowych sposobów na doświadczanie sportu.
– Tenis, z globalną publicznością, kultowymi sportowcami i wydarzeniami światowej klasy, oferuje potężną przestrzeń do opowiadania historii, rozrywki i angażowania fanów. „Spotify to najlepsza w swojej klasie platforma z pełną pasji, globalną publicznością i jesteśmy podekscytowani, że możemy ożywić storytelling ATP dzięki tej współpracy – powiedział Andrew Walker, starszy wiceprezes ds. marki i marketingu w ATP Tour.
I dodał:
– To partnerstwo pozwala nam tworzyć nowe doświadczenia związane z treściami, które rezonują z fanami, prezentować naszych sportowców w świeży sposób i zapraszać nowe grupy odbiorców do sportu.
Współpraca ta opiera się na ciągłych innowacjach w strategii cyfrowej i contentowej ATP, w tym na niedawnych globalnych działaniach z TikTokiem i Overtime oraz uruchomieniu kampanii marki „It All Adds Up”, opracowanej we współpracy z globalną agencją kreatywną Wieden+Kennedy, a także na wprowadzeniu nowego logo i identyfikacji marki ATP.