16.09.2025 08:12

Finansowo-medialny niezbędnik przed startem Ligi Mistrzów

16-18 września to dni, w których odbędą się mecze pierwszej kolejki fazy ligowej Ligi Mistrzów w sezonie 2025/26. W związku z tym przygotowaliśmy zapowiedź, w której analizujemy te rozgrywki od strony finansowej i sponsoringowej.

Finansowo-medialny niezbędnik przed startem Ligi Mistrzów
Autor zdjęcia: UEFA Champions League

Lista nagród finansowych

Każdy klub otrzyma stałą premię w wysokości 18,62 mln euro za awans do fazy ligowej. Dodatkowo, drużyny zarobią 2,1 mln euro za każde zwycięstwo i 700 000 euro za remis. Nagrody znacznie rosną w fazie pucharowej: kluby, które awansują do 1/8 finału, otrzymają 11 mln euro, a te, które zagrają w barażach przed 1/8 finału, zgarną 1 mln euro. Dotarcie do ćwierćfinału przyniesie kolejne 12,5 mln euro, a półfinaliści 15 mln euro. Finaliści, którzy 30 maja 2026 roku na Puskás Arénie w Budapeszcie zdobędą 18,5 mln euro, a zwycięzca zdobędzie dodatkowe 6,5 mln euro nagrody pieniężnej.

UEFA wprowadziła również system premii rankingowych w fazie ligowej, którego początkowa wartość wynosi 275 000 euro za miejsce. Klub z najniższą pozycją w rankingu otrzyma tę kwotę, a klub z najwyższą może zarobić nawet 9,9 miliona euro więcej. Dodatkowo 30 milionów euro przeznaczono dla klubów, które wzięły udział w rundach kwalifikacyjnych. Kluby, które odpadły przed awansem do fazy ligowej, otrzymają 4,29 miliona euro rekompensaty. W sumie UEFA rozdysponuje w tym sezonie 3,317 miliarda euro na wszystkie rozgrywki europejskie. Z tego 2,467 miliarda euro (74,38%) trafi do Ligi Mistrzów i Superpucharu UEFA, 565 milionów euro (17,02%) do Ligi Europy, a 285 milionów euro (8,60%) do Ligi Konferencji. Ta struktura finansowa wzmacnia rolę Ligi Mistrzów nie tylko jako największych rozgrywek piłkarskich w Europie, ale także jako jej największego motoru napędowego w aspekcie finansowym.

Sponsorzy Ligi Mistrzów

Trzeba mieć świadomość, że Champions League nie prosperowałaby tak bardzo, gdyby nie zastrzyk finansowy otrzymywany dzięki licznym, renomowanym partnerom rozgrywek. Prezentujemy ich wszystkich poniżej.

Oficjalni globalni partnerzy:

Heineken

PlayStation

Lay’s

FedEx

Mastercard

crypto.com

bet365

Just Eat Takeaway.com

Qatar Airways

Oficjalny dostawca piłek

adidas

Oficjalni partnerzy

EA Sports FC

Topps

OPPO

JoyBuy

Gdzie można obejrzeć wszystkie mecze?

UEFA wypłaci klubom pieniądze z puli praw telewizyjnych i marketingowych. Szacuje się, że w tym sezonie ta kwota wyniesie 647 mln w Lidze Mistrzów.

Warto przypomnieć, że CANAL+ jest obecnie wyłącznym nadawcą spotkań Ligi Mistrzów UEFA na terytorium Polski w sezonach 2024/25, 2025/26 oraz 2026/27. W każdej odsłonie rozgrywek ta stacja pokaże wszystkie mecze od IV rundy eliminacji do finału. Razem będzie 203 spotkania w sezonie 2024/25. Jest to zdecydowanie więcej transmisji Ligi Mistrzów UEFA niż w przypadku poprzedniego formatu rozgrywek, w którym mogliśmy zobaczyć 137 meczów na sezon.

Podobnie jak w poprzedniej edycji zmagania najbardziej prestiżowych rozgrywek piłkarskich rozpoczniemy fazą ligową, w której zagra 36 drużyn. Spotkania będą miały wspólne „Studio Przedmeczowe” (od godz. 19:30 w CANAL+ EXTRA 1). Po spotkaniach będzie można zobaczyć „Magazyn skrótów”, w którym zaprezentowane zostaną najważniejsze akcje, gole oraz kontrowersje wszystkich spotkań rozgrywanych danego dnia. Wszystkie mecze rozpoczynają się o godz.21:00 w ramach łączonych transmisji wszystkich spotkań, tzw. „Multiligi Mistrzów UEFA”. Będzie ona dostępna we wtorek i środę (od godz. 20:55) w CANAL+ EXTRA 3. Spotkania będą też zapowiadane w Champions Clubie na CANAL+360 i Canal+EXTRA 2 (we wtorki i środy o 17:30). Jeden mecz we wtorek i środę będzie transmitowany także w CANAL+360 od 20:55.

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski