11.09.2025 11:06

Język polski na koncie FC Porto. Portugalczycy poświęcają dużo miejsca naszym rodakom

Jan Bednarek już jest ulubieńcem fanów FC Porto, a zdaniem ekspertów – liderem obrony. Jakub Kiwior wkrótce może zyskać również sympatię miejscowych kibiców. Póki co w social mediach potentata portugalskiej piłki jest sporo treści nt. Polaków.

Język polski na koncie FC Porto. Portugalczycy poświęcają dużo miejsca naszym rodakom
Autor zdjęcia: FC Porto

FC Porto po raz kolejny zwróciło się do polskich kibiców. Te wpisy w mediach społecznościowych robią prawdziwą furorę. Jakub Kiwior dołączył do tego klubu na zasadzie wypożyczenia z opcją wykupu po sezonie. Łączna kwota transakcji to 27 milionów euro. Wcześniej Jan Bednarek został kupiony przez „Smoki” za 7,5 mln euro.

Wpis osiągnął ponadmilionowy zasięg, a polscy kibice odebrali go entuzjastycznie. A to nie wszystko, bo w ostatnim czasie w działaniach marketingowych FC Porto można dostrzec tendencję do pisania na temat polskich piłkarzy

Pamięć o Młynarczyku

Wpis ma już kilkaset tysięcy wyświetleń. Do tej pory Porto pochwaliło się też tym, że w jego szeregach grało kilku Polaków. Za legendę tego klubu uchodzi rzecz jasna Józef Młynarczyk, niemniej wydaje się, że teraz nastała moda na Bednarka i Kiwiora.

FC Porto zareagowało też na wpis Adama Delimata z „Łączy nas Piłka”, w którym pracownik PZPN zamieścił zdjęcia Jakuba Kiwiora i Jana Bednarka z Młynarczykiem, a zatem mogliśmy zobaczyć ludzi reprezentujących barwy tego klubu w różnych okresach.

Dawno nie widzieliśmy w mediach społecznościowych takiego zjawiska, czyli tak regularnego publikowania treści na temat polskich piłkarzy ze strony znanego, utytułowanego klubu z mocnego piłkarsko kraju. Na pewno możemy to docenić, że w Portugalii reprezentanci Polski są tak pozytywnie oceniani. A przecież to początek ich przygody z tamtejszym futbolem. Będą mieli jeszcze wiele okazji, by pokazać się z dobrej strony i zyskać jeszcze większą przychylność miejscowej publiczności.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing