08.07.2025 08:30

Barca ma już 15 oficjalnych sklepów i zarabia krocie

FC Barcelona zarządza 15 własnymi oficjalnymi sklepami (pod marką Barca Botiga / Barca Store), natomiast sześć kolejnych posiada wymaganą licencję.

Barca ma już 15 oficjalnych sklepów i zarabia krocie
Autor zdjęcia: FC Barcelona

Sklepy zarządzane bezpośrednio obejmują m.in. flagowe lokalizacje – Spotify Camp Nou, Canaletes, Passeig de Gracia, sklep w Madrycie (ul. Arenal), sklepy na lotniskach (Barcelona T1/T2, Madryt T4), a także sklepy w centrach handlowych i miastach takich jak Malaga, Palma, Tbilisi.

Duża zmiana

W maju 2025 FC Barcelona oficjalnie odświeżyła identyfikację sklepów na „Barca Botiga”. W ramach tej sieci działa 21 punktów sprzedaży, z czego 15 jest bezpośrednio zarządzanych przez klub, a pozostałe 6 funkcjonuje na licencji. Informacje te pochodzą z oficjalnych komunikatów klubu oraz doniesień prasowych z początku lipca 2025 roku.

Co teraz cieszy się zainteresowaniem?

Koszulki na sezon 2025/26 są już dostępne we wszystkich oficjalnych sklepach FC Barcelona. Ceny zaczynają się od około 100 euro za wersję Stadium replica dla dorosłych, a wersja Match może kosztować 150 euro. Wersje dla dzieci i specjalne edycje (Champions League, juniorzy z nazwiskiem) mogą być droższe – sięgają nawet 165 euro.

Barcelona potroiła przychody z e-commerce, a jeśli chodzi o klubowe sklepy, jest to wzrost o 30%, natomiast główny punkt, czyli Camp Nou Megastore zgromadził 2 miliony klientów. W 171 krajach na całym świecie obowiązuje sprzedaż online. Najlepiej sprzedają się koszulki takich piłkarzy jak: Gavi, Lamine Yamal, Robert Lewandowski, Pedri i Raphinha.

Ukłon w stronę Azji

Strona internetowa jest obecnie dostępna w pięciu językach (katalońskim, hiszpańskim, angielskim, francuskim i niemieckim), a w związku z tegoroczną trasą pierwszej drużyny będzie również dostępna w języku japońskim i koreańskim. Jednym z kluczowych sukcesów tej globalnej operacji e-commerce jest wydajność jej systemu dystrybucji, przy czym zdecydowana większość zamówień jest dostarczana w dowolne miejsce na świecie w ciągu 48 do 72 godzin.

Eksponowany wizerunek legendy

Sezon 2024/25 oznaczał premierę kolekcji ubrań Cat i maskotki, ulubionej wśród młodych fanów Barcy. Po raz kolejny zaangażowanie klubu w kolekcje odzieży ulicznej do codziennego użytku przez fanów stanowi kluczowy filar strategii handlowej i brandingowej BLM. Trzecia edycja Barça x Cruyff została uruchomiona z kampanią, która po raz pierwszy i za zgodą rodziny wykorzystała sztuczną inteligencję do odtworzenia wizerunku i głosu byłego zawodnika i trenera Johana Cruyffa.

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski