Nietypowy sponsoring XTB na Wimbledonie
XTB nie jest oficjalnym sponsorem Wimbledonu i nie występuje na liście oficjalnych partnerów tego turnieju, ale współpracuje intensywnie z kilkoma tenisistami.
XTB intensywnie angażuje się w tenis, do tej pory głównie na Roland Garros. W czerwcu 2025 roku XTB po raz pierwszy sponsorowało tenisistów podczas French Open – wspierając 10 graczy, którzy nosili logo polskiej firmy na koszulkach. W ich gronie znaleźli się m.in. Daniel Altmaier, Jelena Ostapenko czy Lois Boisson. Ponadto media zwracały uwagę na widoczne logo XTB podczas meczów w Paryżu.
Wielkie nazwiska
Polska marka może pochwalić się współpracą z wielkimi postaciami sportu jako ambasadorami: to m.in. Conor McGregor, Joanna Jędrzejczyk, Iker Casillas, Jairí Procházka, a w 2024 dołączył Zlatan Ibrahimović, a w 2025 – Tyson Fury. Ciekawe zjawisko widzimy teraz na Wimbledonie.
Sponsoring okolicznościowy (inaczej: sponsoring okazjonalny) to forma współpracy sponsora z wydarzeniem, osobą lub organizacją w związku z konkretną okazją lub jednorazowym wydarzeniem. Nie jest to stała ani długoterminowa współpraca – ma charakter krótkotrwały i ograniczony w czasie, często związany z konkretnym celem marketingowym.
Przykłady sponsoringu okolicznościowego:
- Firma finansowa sponsoruje jednorazowo mecz gwiazd w siatkówce.
- Marka odzieżowa wspiera tylko finał turnieju tenisowego, ale nie cały sezon.
- XTB sponsoruje tylko jedną galę MMA (np. XTB KSW 104) bez zobowiązania do dalszego partnerstwa (choć w ich przypadku to się rozwinęło w stałe partnerstwo).
- Marka napojów energetycznych sponsoruje konferencję gamingową jako okazjonalne wsparcie.
Redakcja Sport Marketing
Więcej Ze świata
NFL znowu na stadionie Bayernu Monachium
NFL ponownie zawita na Allianz Arena, gdzie zostaną rozegrane mecze sezonu zasadniczego w latach 2026 i 2028. To oznaka zacieśnienia współpracy Niemców z Amerykanami.