Dlaczego skromne Green Bay będzie centrum NFL?
Draft NFL 2025 oficjalnie rozpoczyna się dziś wieczorem. Przez ostatnie kilka lat setki tysięcy fanów odwiedziło miasta takie jak Chicago, Dallas, Nashville i Detroit, tylko po to, aby zobaczyć, jak komisarz Roger Goodell odczytuje nazwiska z listy przypominającej książkę telefoniczną.

Ale podczas gdy te miasta reprezentują jedne z największych i najbardziej zagorzałych baz fanów NFL, Green Bay w stanie Wisconsin stanowi zupełnie inne wyzwanie. Lokalne lotnisko Green Bay ma tylko dwa pasy startowe, jeden terminal i dwanaście bramek, a przez jego terminale przelatuje mniej niż milion pasażerów rocznie.
Całkowita liczba pasażerów rocznie
Dallas/Fort Worth International (DFW): 88 milionów
Los Angeles International (LAX): 75 milionów
Chicago O’Hare (ORD): 74 miliony
Detroit Metropolitan Wayne County (DTW): 31 milionów
Nashville International (BNA): 22 miliony
Austin Straubel International (GRB): 670 000
Lotnisko Green Bay nie jest jedynym wyzwaniem logistycznym
Miasto ma mniej niż 5000 pokoi hotelowych, w porównaniu do 120 000 w Nowym Jorku i 100 000 w Los Angeles. A nawet jeśli chcielibyśmy pominąć małe lotnisko Green Bay i ograniczone opcje hotelowe, Lambeau Field nie ma transportu publicznego. Kibice często parkują na podjazdach w domach w dniu meczu, a wiele osób obawia się, że nie poradzą sobie z tłumem 250 000 kibiców na NFL Draft, trzy razy większym niż na meczu domowym Packers.
Dlaczego NFL wybrało Green Bay na gospodarza prestiżowego wydarzenia?
Cóż, to skomplikowane. Green Bay ubiegało się o to wydarzenie od dekady. Miasto zainwestowało setki milionów dolarów w infrastrukturę, aby przekonać NFL, że jest w stanie obsłużyć to wydarzenie, a 30-stronicowa propozycja zespołu obejmowała wszystko, od zapewnienia NFL publicznych dotacji na bezpłatne, nieograniczone korzystanie z usług policyjnych i medycznych po plany awaryjne i gwarancje przychodów od sponsorów.
źródło: Joe Pompliano, Huddle Up

Bartłomiej Najtkowski
Więcej Ze świata
New Balance sponsorem technicznym Atalanty Bergamo
Marka New Balance rozpocznie od startu następnego sezonu długoterminowaną współpracę z Atalantą BC jako partner włoskiego klubu.



