Nowy rekord frekwencji w sezonie zasadniczym Euroligi
Średnia frekwencja na meczach koszykarskiej Euroligi wzrosła do rekordowego poziomu 10 589 widzów na spotkanie. Ponad 3 miliony fanów uczestniczyły w meczach. W czterech sezonach z rzędu była ustanawiana rekordowa frekwencja.

Turkish Airlines Euroliga osiągając rekordowe 10 589 widzów na mecz, przewyższyła ubiegłoroczny rekord 10 383, co stanowiąc wzrost o 2%, średnio 206 dodatkowych fanów na mecz. To, że po raz raz czwarty z rzędu rekord frekwencji został pobity, podkreśla silną więź między fanami a ligą.
Ponad trzy miliony kibiców na trybunach
Łącznie 3 039 060 widzów oglądało mecze Euroligi w całym sezonie, o 38 219 więcej niż w przed rokiem. Warto zauważyć, że osiem klubów sprzedało co najmniej 90% dostępnych biletów, w porównaniu z sześcioma w poprzednim sezonie. Liczba ta mogła być jeszcze wyższa, ponieważ Maccabi Playtika Tel Aviv zmuszone było przenieść swoje mecze domowe do Belgradu z powodu wojny na Bliskim Wschodzie. Dlatego Izraelczycy często grali przy ograniczonej liczbie widzów lub bez udziału publiczności.
Gdzie było najwięcej kibiców?
Partizan Mozzart Bet Belgrad po raz kolejny przewodził rozgrywkom zarówno pod względem średniej frekwencji, 18 486, jak i wskaźnika wypełnienia hali (98%), tuż za nim uplasował się Crvena Zvezda Meridianbet Belgrad z 18 239 widzami na mecz i wskaźnikiem wypełnienia 94%. Olympiakos Pireus odnotował również 94% frekwencję w sezonie zasadniczym, ze średnią liczbą 11 546 kibiców uczestniczących w każdym meczu. Średni wskaźnik wypełnienia w całej lidze wynoszący 84% oznaczał wzrost o 2% w porównaniu z poprzednim sezonem, podkreślając rosnącą więź Euroligi z kibicami w całej Europie.

Bartłomiej Najtkowski
Więcej Ze świata
Milionowe zyski Barcelony dzięki współpracy z Travisem Scottem
FC Barcelona pokonała Real Madryt w porywającym El Clasico 4:3, a oprócz tego zarobiła około 2 mln euro na sprzedaży koszulek z Travisem Scottem – cały nakład został wyprzedany w 30 minut!



