16.04.2025 08:56

Klubowa maskotka Barcelony robi furorę. Nowa oferta dla najmłodszych kibiców

FC Barcelona rozpocznie 22 kwietnia sprzedaż kolekcji skierowanej do dzieci, która będzie zawierać wizerunek kota. To klubowa maskotka, która uświetnia 125. rocznicę powstania klubu.

Klubowa maskotka Barcelony robi furorę. Nowa oferta dla najmłodszych kibiców
Autor zdjęcia: FC Barcelona

Podczas sesji dyskusyjnej poświęconej Espai Barça, która odbyła się w lutym, jeden z członków klubu poprosił o wprowadzenie na rynek produktów z wizerunkiem kota, wszechobecnej maskotki 125. rocznicy istnienia klubu. Osoby odpowiedzialne w Barcelonie za marketing szybko przeszły od słów do czynów.

Co będzie można kupić?

Biorąc pod uwagę popularność, oficjalną premierę kolekcji gadżetów skierowanej do dzieci (w wieku od 2 do 6 lat) zaplanowano na wtorek, 22 kwietnia. Będą to dwie koszulki, dwie bluzy, czapka i dwie pary skarpetek, wszystkie zaprojektowane zgodnie z identyfikacją wizualną CAT, integrując jej wizerunek i styl.

Lepsze zasięgi dzięki nowej maskotce

Kot ma być obecny oczywiście także podczas finału Pucharu Króla, który odbędzie się 26 kwietnia w Sewilli, ale jego obecność wykracza poza sferę sportową, towarzysząc sferze instytucjonalnej na Mobile World Congress. Jego profil w klubowych mediach społecznościowych, zwłaszcza na Instagramie i TikToku, również odnotował znaczny wzrost, a liczby są naprawdę imponujące: 17,8 miliona wyświetleń w ciągu ostatnich 90 dni, przy czym 62% zasięgu pochodziło od użytkowników, którzy jeszcze nie obserwują konta. Najpopularniejszymi filmami są „Dance Reels” – kilka z nich uzyskało ponad 100 000 polubień, a wskaźnik zaangażowania znacznie przewyższa średnią w branży.

Muzyczne akcenty

Najwięcej udostępnianych i zapisywanych jest tych, w których CAT pojawia się wraz z graczami. W ciągu ostatniego półtora miesiąca na Instagramie odnotowano łącznie 1,2 miliona interakcji, z czego 66% dotyczyło formatu Reels. Rekordowy okazał się teledysk opublikowany z Janą Fernández, współpracującą z autorką utworu „Wanna make the world dance” Jessie J, który został wyświetlony 3,5 miliona razy w pięć dni, a także teledysk do utworu „Morning routine” – 3,3 miliona razy w niecałe 48 godzin. Kot pojawił się także w filmach z innymi maskotkami LaLiga, takimi jak Mosca Sisa (Girona), Txurdin (Real Sociedad) i SuperPepino (Leganés), wzmacniając w ten sposób więzi między klubami.

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski