Gigantyczny wzrost zainteresowania koszykówką 3×3
FIBA informuje o 76% wzroście oglądalności meczów koszykówki 3×3.
Międzynarodowa Federacja Koszykówki (FIBA) jest przekonana o długoterminowej stabilności rozgrywek 3×3 World Tour. Rozpoczęte w 2012 r. rozgrywki 3×3 World Tour odbywały się w wielu miastach na całym świecie i były reklamowane przez FIBA jako główny sport miejski.
Radykalnie więcej widzów
Globalny zasięg ligi i wysiłki marketingowe przyniosły efekty, zgodnie z danymi mediów społecznościowych, z liczbą wyświetleń zwiększoną o 46,5% w 2024 r. do 366 milionów, a oglądalność wzrosła również znacząco o 76% do 352 milionów.
– Rok 2024 był przełomowy dla 3×3, ponownie ustanawiając nowe rekordy i zdobywając serca ludzi na całym świecie – powiedział Alex Sanchez, dyrektor zarządzający FIBA 3×3.
– Wzrost zaangażowania fanów i zasięgu umacnia pozycję koszykówki 3×3 jako światowego lidera w sportach miejskich. Dzięki naszym partnerom i organizatorom jesteśmy bardzo zadowoleni, że ten sport nadal się rozwija i inspiruje.
Duże zainteresowanie
Dane te pojawiają się sześć miesięcy po tym, jak FIBA zgłosiła duże zaangażowanie podczas igrzysk olimpijskich, co dało tej organizacji możliwość dalszego zaprezentowania formatu 3×3 szerszej publiczności. Ponad 4000 osób oglądało mecze 3×3 w Paryżu każdego dnia, podczas gdy łącznie 7,4 miliona śledziło finał Hiszpania-Niemcy online i w telewizji, z czego 1 898 000 tylko za pośrednictwem hiszpańskiej stacji telewizyjnej La1.
FIBA wkłada wiele wysiłku w swoją strategię nadawczą, współpracując z takimi podmiotami jak Europejska Unia Nadawców (EBU). Stowarzyszenie twierdzi, że ma teraz rekordową liczbę partnerów nadawczych, docierając do ponad 150 różnych krajów.