Eredivisie Live zmienia swój marketing
Fox International Channels (FIC) rozpoczął współpracę z Eredivisie Media & Marketing CV (EMM) poprzez nabycie 51% udziałów w tej firmie.
EMM, firma założona w 2008 roku przez osiemnaście zespołów Eredivisie oraz globalnego producenta sygnału telewizyjnego Endemol, obsługuje wszystkie korporacyjne media i zarządza prawami sponsorskimi w imieniu najwyższej holenderskiej piłkarskiej klasy rozgrywkowej.
EMM odpowiada między innymi za stworzenie dobrze znanej stacji Eredivisie Live, która jako jedna z niewielu dedykowanych kanałów sportowych w Europie, jest w stanie generować oczekiwane zyski.
FIC działa na terenie Holandii przy produkcji takich kanałów, jak National Geographic, 24Kitchen, Nat Geo Wild i FOXlife.
Współpracę zatwierdzili przedstawiciele wszystkich osiemnastu zespołów Eredivisie, Holenderska Federacja Piłkarska (KNVB) i Endemol. Transakcja ma wykorzystać wiedzę FIC w zakresie transmisji sportowych i dostarczyć lokalnym fanom jeszcze więcej wrażeń sportowych.
– FIC jest częścią międzynarodowej sieci dobrych kanałów sportowych w USA, Ameryce Łacińskiej, Azji i Europie. Planujemy wykorzystać wiedzę i doświadczenie, aby rozwijać Eredivisie Live. – mówi Alex Tielbeke, dyrektor EMM.
– Z naszych ostatnich badań wynika, że kanały Fox są na najlepszej drodze, do zostania światowym liderem w kategorii nadawców sportowych. – dodał Hernan Lopez, prezes FIC.
Partnerstwo podlega zatwierdzeniu przez holenderski organ ds. ochrony konkurencji.
Redakcja Sport Marketing
Więcej Ze świata
Co wiemy po losowaniu grup mistrzostw świata? Mundial od strony marketingowej
Przyszłoroczny mundial będzie pierwszym w historii, w którym zagra aż 48 drużyn, a mecze odbędą się w 3 krajach-gospodarzach: USA, Kanadzie i Meksyku. 16 miast gospodarzy, 16 stadionów i 104 mecze, jest to ogromne wyzwanie logistyczne. Ale trwają też intensywne działania marketingowe. 5 grudnia miało miejsce losowanie grup MŚ i…