Każdy będzie mógł porozmawiać z Messim? Nowa kampania Lay’s
Firma Frito-Lay ruszyła z kolejną akcją marketingową z udziałem promującego markę Lay's Lionelem Messim. Poprzez inicjatywę “Messi Messages” fani mogą nawiązać rozmowę z gwiazdorem Barcelony, a w zasadzie ze sztuczną inteligencją na podstawie piłkarza.
Argentyńczyk głównym ambasadorem Lay’s
Lionel Messi niemal od wielu lat współpracuje z koncernem PepsiCo, którego częścią jest firma Frito-Lay. Od 2014 roku to właśnie Argentyńczyk jest główną twarzą reklam chipsów Lay’s, należących do tej marki. W ten sposób globalne przedsiębiorstwo pragnie dotrzeć do potencjalnych nabywców ich produktów u piłkarskich fanów na całym świecie. To zresztą nie pierwsza kampania promocyjna tej marki chipsów z udziałem piłkarza. Wcześniej bowiem jej twarzą był Ronaldinho.
Każdy będzie mógł porozmawiać z Messim?
Koncern współpracuje ze start-upem Synthesia, który prowadzi badania nad wykrywaniem twarzy. Firma Frito-Lay postanowiła wykorzystać tę kolaborację, angażując w udział Lionela Messiego. W ten sposób powstała aplikacja Messi Messages, nad którą pracowano przez ostatnie pół roku.
Poprzez aplikację użytkownicy mogą zadać pytanie argentyńskiemu piłkarzowi, po czym ten – na bazie sztucznej inteligencji – miałby natychmiast odpowiedzieć. Z obecnych informacji jednak wynika, że postać Messiego nie odpowie na każde pytanie, gdyż w tej chwili ma ograniczone możliwości. Najnowszy spot reklamowy ma na celu wyjaśnić, na czym polega ta technologia.
Poprzez aplikację będzie można “porozmawiać” z piłkarzem Barcelony w kilku językach. Pierwotna wersja nie będzie jednak obejmować języka polskiego.
Przemysław Chlebicki
Więcej Ze świata
NFL znowu na stadionie Bayernu Monachium
NFL ponownie zawita na Allianz Arena, gdzie zostaną rozegrane mecze sezonu zasadniczego w latach 2026 i 2028. To oznaka zacieśnienia współpracy Niemców z Amerykanami.

