Przejdź do treści
Tło nagłówka
SportMarketing.pl

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i analizami w marketingu sportowym.

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Cykle
Wszystkie artykuły Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
Rzecznicy Prasowi
Sport i Pieniądze
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wszystkie artykuły Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
Rzecznicy Prasowi
Sport i Pieniądze
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Ze świata
Ze świata Jordan połowicznie wygrał w Chinach
09.04.2020 10:57

Jordan połowicznie wygrał w Chinach

Były gwiazdor koszykówki Michael Jordan odniósł niewielkie zwycięstwo w swojej długoletniej walce prawnej z chińską firmą odzieżową Qiaodan Sports.

Bartosz Burzyński
Udostępnij


Sąd Najwyższy w Chinach orzekł, że chociaż firma nie może używać chińskiej nazwy Jordan – Qiao Dan – na swoich towarach, to w swoim logo nadal może wykorzystywać sylwetkę koszykarza.

Ostatni wyrok uchylił wcześniejsze orzeczenia. Warto dodać, że Jordan walczy z Qiaodan Sports od 2012 roku.

Logo Qiaodan Sports zawiera sylwetkę koszykarza, który wygląda bardzo podobnie do znanego na całym świecie logo Jordana „Jumpman”. Sąd orzekł, że użycie sylwetki nie naruszyło praw Jordana do portretowania.

Qiaodan Sports zarejestrował około 200 znaków towarowych opartych na byłej gwieździe NBA od momentu założenia w 2010 roku, w tym chińską nazwę Jordan i wersję fonetyczną w języku angielskim.

Sprawa może być postrzegana jako wątek toczącego się między USA i Chinami sporu handlowego, zapoczątkowanego przez prezydenta USA – Donalda Trumpa. Zasady ochrony własności intelektualnej zostaną zawarte w każdej nowej umowie handlowej. 

biznes chiny jordan koszykowka logo marka qiaodansports
Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński

Więcej Ze świata

Ze świata

Louis Vuitton coraz bliżej Formuły 1. Kluczowy sponsor Grand Prix Monako

Francuski dom mody Louis Vuitton zacieśnia współpracę z Formułą 1, obejmując rolę tytularnego partnera (Title Partner) jednego z najbardziej prestiżowych wyścigów w kalendarzu – Grand Prix Monako. To istotny krok w kierunku jeszcze silniejszego łączenia świata luksusowej mody z elitarnym sportem motorowym. Redakcja Sport Marketing
Louis Vuitton coraz bliżej Formuły 1. Kluczowy sponsor Grand Prix Monako
Paris, France, February 27th 2023: FIFA President Gianni Infantino arrives at The Best FIFA Football Awards 2022 at Salle Pleyel in Paris, France.   (Daniela Porcelli / SPP) (Photo by Daniela Porcelli / SPP/Sipa USA)
2023.02.27 Paris
pilka nozna 
Gala The Best FIFA Football Awards 2022
Foto Daniela Porcelli / SPP/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Ze świata FIFA częściowo obniża ceny biletów na mundial Redakcja Sport Marketing
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 07: 2025 F1 World Drivers Champion Lando Norris of Great Britain and McLaren celebrates with his team during the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 07, 2025 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Zak Mauger/LAT Images)
Eventy Formuła 1 wraca do Portugalii w sezonach 2027 i 2028 Redakcja Sport Marketing
„Po zdjęciu korków – czas na komfort”: Crocs stawia na Djibrila Cissé i Lukasa Podolskiego
Ze świata „Po zdjęciu korków – czas na komfort”: Crocs stawia na Djibrila Cissé i Lukasa Podolskiego Redakcja Sport Marketing
Apple zostaje wyłącznym nadawcą Formuły 1 w USA od sezonu 2026
Media Apple zostaje wyłącznym nadawcą Formuły 1 w USA od sezonu 2026 Redakcja Sport Marketing
SportMarketing.pl

Mapa strony

Ogłoszenia

SportMarketing

Autorzy

Interplay Futbol News Zzapołowy Gramgrubo.pl

Polityka Prywatności
Polityka Cookies
Kontakt

2025 © Sport Marketing. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}