Chicago Fire z nową identyfikacją
Chicago Fire, zespół występujący w Major League Soccer, którego piłkarzem jest Przemysław Frankowski, przeprowadziło rebranding.

Działania zmiany logo i modyfikacji nazwy są elementem powrotu w 2020 roku na legendarny dla klubu stadion Soldier Field.
Nazwa franczyzy została zmieniona z Chicago Fire Soccer Club na Chicago Fire Football Club. Jak informuje klub, zmiana ta ma odzwierciedlać „długoterminową wizję klubu jako globalnego ambasadora Chicago na świecie”.
Nowe logo z odwróconymi płomieniami ma opowiadać historię odrodzenia miasta po wielkim pożarze w 1871 roku. To od niego zespół wziął swoją nazwę.
Joe Mansueto, właściciel Chicago Fire, powiedział: – Jako mieszkaniec Chicago bardzo ważne było dla mnie, aby nasza nowa tożsamość marki odzwierciedlała siłę pochodzenia naszego miasta. Zawsze uwielbiałem nazwę Chicago Fire. Myślę o ludziach, którzy podwinęli rękawy i postanowili odbudować to, co stało się światowej klasy miastem, które tak bardzo kochamy wraz z rodziną. Nowy herb, w tym Ognista Korona, reprezentuje tego ducha.
Zmiana brandingu, pierwsza od założenia klubu w 1997 roku, nastąpiła po konsultacjach z fanami, partnerami, pracownikami i MLS przez okres ponad 18 miesięcy. W ramach tego procesu sprawdzono każdy aspekt istniejącej tożsamości marki klubu. Mimo to, zmiana budzi znaczące kontrowersje.
Bartosz Burzyński
Więcej Ze świata
Co wiemy po losowaniu grup mistrzostw świata? Mundial od strony marketingowej
Przyszłoroczny mundial będzie pierwszym w historii, w którym zagra aż 48 drużyn, a mecze odbędą się w 3 krajach-gospodarzach: USA, Kanadzie i Meksyku. 16 miast gospodarzy, 16 stadionów i 104 mecze, jest to ogromne wyzwanie logistyczne. Ale trwają też intensywne działania marketingowe. 5 grudnia miało miejsce losowanie grup MŚ i…