FC Barcelona otwiera się na La Rambla
FC Barcelona, piłkarski gigant, otworzyła nowy sklep. I to nie byle gdzie, bo w budynku po Hotelu Montecarlo na słynnej La Rambla.

Ma on powierzchnię 1900 metrów kwadratowych i jest piątym sklepem w stu procentach zarządzanym przez klub. Pozostałe to naturalnie ten na Camp Nou, przy Passeig de Gràcia, w La Roca Village oraz w Terminalu 2 lotniska w Barcelonie.
Barça Store Canaletes znajduje się przy najbardziej turystycznej i kultowej ulicy w całej Barcelonie. Ma trzy piętra i oferuje wszystkie towary. Jednak sklep jest wyjątkowy ze względu na lokalizację i koncepcję historyczną, jak i koncepcję projektową jako miejsce doświadczeń Barçy. Celem placówki jest wspieranie innowacyjnych sposobów na wykorzystanie nowych technologii na rynku detalicznym.
Za projekt adaptacji wnętrza odpowiada Juli Capella z pracowni architektów Capella Garcia. Ciekawostką jest, że klienci sklepu będą przyjmowani przez piłkarzy pierwszej drużyny w formie hologramów.
Parter jest w całości poświęcony odzieży męskiej i zestawom pierwszej drużyny, a centralna przestrzeń otoczona została ekranami LED pokazującymi Camp Nou w postaci mozaiki. Uzupełnieniem tego obszaru jest imponująca replika Fontanny Canaletes. Na pierwszym piętrze znajduje się kolekcja damska oraz odzież dedykowana innym sportom. Część dziecięca znajduje się w piwnicy, gdzie dzieci mogą cieszyć się grami na ogromnym ekranie LED. Wykrywa on ruch i pokazuje małe boisko piłkarskie wraz z miniaturową repliką ławki Camp Nou.
Sam budynek został zbudowany pod koniec XIX wieku, a od 1945 roku był używany jako Hotel Montecarlo. W latach dwudziestych XX wieku były to biura gazety „Las Noticias”. W czasach przed transmisjami radiowymi i telewizyjnymi to przed biurami tego tytułu oraz „El Sol” wywieszane były tablice z wynikami FC Barcelony. To było zarazem miejsce wspólnych imprez po zwycięstwach.


Bartosz Burzyński
Więcej Ze świata
NFL znowu na stadionie Bayernu Monachium
NFL ponownie zawita na Allianz Arena, gdzie zostaną rozegrane mecze sezonu zasadniczego w latach 2026 i 2028. To oznaka zacieśnienia współpracy Niemców z Amerykanami.