35 mld funtów na sponsoring sportu?
Według agencji marketingu sportowego Two Circles, globalne wydatki na sponsoring sportu wzrosną do 35 miliardów funtów w 2019 roku.

To o około 1,5 miliarda w stosunku do roku poprzedniego. Co jednak ciekawe, według badania posiadacze praw nie wykorzystują w całości potencjału sponsoringowego jakim dysponują. Łącznie bowiem aktywa sponsorskie posiadaczy praw sportowych są na całym świecie warte około 49 miliardów funtów. Oznacza to, że wydatki na sponsoring w roku 2019 mogłyby być o 14 miliardów funtów wyższe od zakładanych.
– Większość posiadaczy praw nadal sprzedaje pakiety sponsorskie w taki sam sposób jak robiła to dwadzieścia lat temu – tłumaczy Gareth Balch, dyrektor zarządzający Two Circles. – Oferują ekspozycję marki głównie poprzez transmisje telewizyjne i to przedstawia jako najważniejszą korzyść dla sponsora. Globalnie jednak coraz więcej czasu odbiorcy spędzają na różnego typu platformach cyfrowych. I cały czas dostrzegamy rozbieżności pomiędzy tym do kogo chcą dotrzeć marki, a tym co oferują im posiadacze praw sportowych.
Według szefa Two Circles widać jednak poprawę w tym zakresie. – Posiadacze praw zaczynają się dostosowywać do nowego, cyfrowego świata. Przewidujemy więc korektę w zakresie wyceny sponsoringu sportowego.
Agencja szacuje również, że wydatki na na rynku sponsoringu sportowego będę rosły w kolejnych latach o około 2 miliardy funtów rocznie. Natomiast niewykorzystany potencjał sponsoringu utrzyma się na poziomie nieco ponad 14 miliardów, ale będzie też systematycznie się obniżał.
Bartosz Burzyński
Więcej Ze świata
NFL znowu na stadionie Bayernu Monachium
NFL ponownie zawita na Allianz Arena, gdzie zostaną rozegrane mecze sezonu zasadniczego w latach 2026 i 2028. To oznaka zacieśnienia współpracy Niemców z Amerykanami.