Umbro idzie śladami Pumy?
Kilka lat temu Puma przeprowadziła ofensywę na rynek afrykański, gdzie po dziś dzień wspiera wiele reprezentacji piłkarskich.

Teraz podobną drogą rusza Umbro. Brytyjska marka ogłosiła zawarcia kontraktów z piłkarskimi federacjami Botswany, Etiopii oraz Zimbabwe. Wcześniej zawarto też kontrakt z Malawi.
Warto także pamiętać, że Umbro mocno zainwestowała w afrykańską piłkę klubową. Są sponsorem mistrzów Zambii – ZESCO United, kenijskiego AFC Leopards, a przede wszystkim jednego z najbardziej zasłużonych klubów kontynentu, egipskiego Al Ahly SC.
Stroje dla tych federacji zostaną zaprezentowane w okolicy kwietnia. Czy będą oryginalne oraz barwne? Na pewno takie umowy otwierają nowe możliwości przed projektantami Umbro.
Bartosz Burzyński
Więcej Ze świata
Co wiemy po losowaniu grup mistrzostw świata? Mundial od strony marketingowej
Przyszłoroczny mundial będzie pierwszym w historii, w którym zagra aż 48 drużyn, a mecze odbędą się w 3 krajach-gospodarzach: USA, Kanadzie i Meksyku. 16 miast gospodarzy, 16 stadionów i 104 mecze, jest to ogromne wyzwanie logistyczne. Ale trwają też intensywne działania marketingowe. 5 grudnia miało miejsce losowanie grup MŚ i…