Chińska federacja stawia warunki
Chińska Federacja Piłkarska (CFA) zaprosiła przedstawicieli klubów najwyższych trzech lig piłkarskich w tym kraju, aby poruszyć ważny problem.

Otóż CFA określiła, iż jednym z jej priorytetów jest zmiana nazw klubów uczestniczących w rozgrywkach. Mają na to trzy lata.
Chodzi o to, iż obecnie zawodowe kluby często nazywane są od głównych sponsorów lub właścicieli. Za przykład weźmy utytułowany Guangzhou Evergrande Taobao FC. W tej nazwie mamy dwóch sponsorów: Guangzhou Evergrande Group oraz Taobao.com.
Federacja widzi problem, że po zmianie sponsora dochodzi do zmiany nazwy, a to przeszkadza w tworzeniu stabilnej bazy kibiców oraz kultury chińskich klubów piłkarskich. CFA chce, aby miały one stałe nazwy bez nazw firm.
To może być ciekawy proces…
Bartosz Burzyński
Więcej Ze świata
Co wiemy po losowaniu grup mistrzostw świata? Mundial od strony marketingowej
Przyszłoroczny mundial będzie pierwszym w historii, w którym zagra aż 48 drużyn, a mecze odbędą się w 3 krajach-gospodarzach: USA, Kanadzie i Meksyku. 16 miast gospodarzy, 16 stadionów i 104 mecze, jest to ogromne wyzwanie logistyczne. Ale trwają też intensywne działania marketingowe. 5 grudnia miało miejsce losowanie grup MŚ i…