Celtic Glasgow także sprzeda stadion?
Brian o\'Neil - była piłkarz m.in. Celticu Glasgow - sugeruje, że szkocki klub musi iść wzorem niemieckich drużyn i sprzedać nazwę swojego stadionu.
Były piłkarz nawiązał do niemieckich trendów po sprzedaży nazwy St. James Park przez Newcastle United. O\’Neil wspomina swój pobyt w Wolfsburgu w latach 1998-2000. W międzyczasie HSV Hamburg sprzedawało prawa do nazwy swojego obiektu AOL, Nordbank i Imtech za łączną sumę 70 milionów funtów.
Według piłkarza ze Szkocji jest to jedyna możliwość, aby utrzymać niskie ceny na stadionach wydając równocześnie olbrzymie pieniądze na utrzymanie zawodników. O\’Neil podaje prosty przykład – na obiekt Bayernu Monachium wejść można już za jedyne 10 funtów, podczas gdy klub może sobie pozwolić na wydatek rzędu 20 milionów funtów, jakie kosztował Franck Ribery. Wszystko dzięki firmie Allianz, która ma swoją nazwę na Arenie.
– Stadion na którym grałem nazywał się Celtic Park, ale większość kibiców nazywa go Parkhead. Ma dwie nazwy i fani nadal będą mówić Parkhead, nawet jeśli będzie to na przykład Nike Arena – stwierdził O\’Neil.
– Media używać będą już nowej nazwy, ale co to obchodzi kibiców? – zastanawia się emerytowany sportowiec. – Piłka nożna się komercjalizuje, więc kluby muszą iść tą samą drogą – dodaje.

Redakcja Sport Marketing
Więcej Ze świata
Duńczycy wyrównują budżety kobiecej i męskiej reprezentacji piłkarskiej
Duńska federacja piłkarska (DBU) ogłosiła, że budżet kobiecej reprezentacji w piłce nożnej wzrośnie o cztery miliony euro w nadchodzących latach, a do 2028 roku zrównają się z budżetem drużyny męskiej. Taki krok ma na celu promowanie równości w sporcie oraz zapewnienie lepszych warunków dla piłkarek.



