Media społecznościowe a rugby
Mistrzostwa Świata w rugby już za nami. Na boisku zwyciężyła Nowa Zelandia, ale prawdziwym wygranym tego turnieju jest sam sport, który zwiększa rzeszę kibiców.
Tegoroczne zmagania najlepszych reprezentacji w rugby były korzystne nie tylko dla stacji telewizyjnych. Wielkim zwycięzcą stał się ten sport w postrzeganiu przez kibiców, bowiem media społecznościowe w trakcie trwania rozgrywek notowały ogromną aktywność fanów rugby.
Garść podstawowych statystyk na ten temat podał Shane Harmon – dyrektor generalny komunikacji internetowej minionego turnieju. W trakcie weekendu finałowego na Twitterze pojawiło się 300 tysięcy wpisów, a ponad połowa z nich miała w treści wpisaną frazę "Rugby World Cup".
Nie spali także użytkownicy Facebooka. Średnia ilość komentarzy i kliknięć w "Lubię to!" na tematy związane z rozgrywkami wyniosła 2700 interakcji. Od 1 września kanał #RWC2011 oraz występujące w zawodach zespoły zyskały ponad 185 tysięcy "ćwierkających" zwolenników i ponad 621 tysięcy fanów na Facebooku.
"Lubi to" prawie 1,1 miliona osób, które zostawiły 331 tysięcy komentarzy, co zdeklasowali użytkownicy Twittera, zostawiając 4,1 miliona wspomnień.
Redakcja Sport Marketing
Więcej Ze świata
Co wiemy po losowaniu grup mistrzostw świata? Mundial od strony marketingowej
Przyszłoroczny mundial będzie pierwszym w historii, w którym zagra aż 48 drużyn, a mecze odbędą się w 3 krajach-gospodarzach: USA, Kanadzie i Meksyku. 16 miast gospodarzy, 16 stadionów i 104 mecze, jest to ogromne wyzwanie logistyczne. Ale trwają też intensywne działania marketingowe. 5 grudnia miało miejsce losowanie grup MŚ i…