Japońska frekwencja
Od 2007 roku frekwencja na japońskich stadionach piłkarskich podczas meczów ligowych regularnie maleje. Czy ten trend udało się przełamać w 2013 roku?
Mające już 20-lat rozgrywki J League od pewnego czasu cierpią na dość spory spadek zainteresowania kibiców, który przejawia się niską frekwencją na stadionach. Podobnie było w 2013 roku. Średnia widownia ligowych spotkań wyniosła jedynie 17,2 tysiąca widzów.
Najwięcej kibiców oglądało spotkania Urawa Red Diamonds – średnio aż 37,1 tysiąca widzów. Na szarym końcu zestawienia usytuowała się zaś ekipa Gamba Osaka, której mecze z wysokości trybun śledziło średnio niewiele ponad 12 tysięcy fanów.
Jeszcze gorzej sytuacja prezentuje się na niższym szczeblu rozgrywek. Na zapleczu J League trybuny wypełnia zazwyczaj jedynie około 6,6 tysięcy kibiców. Nic więc dziwnego, że włodarze ligi planują kolejne zmiany struktury rozgrywek, które mają przyciągnąć kibiców i sponsorów.
Redakcja Sport Marketing
Więcej Ze świata
Paulaner został partnerem zespołu Audi F1
Nowy zespół Audi F1 oraz browar Paulaner ogłosili długoterminowe partnerstwo. Umowa otwiera nowy rozdział dla Paulanera na globalnej scenie motorsportu.