19.12.2025 07:25

Górnik Łęczna po raz kolejny pamięta o samotnych osobach w okresie świąt

Święta to czas bycia razem, dlatego Górnik Łęczna po raz kolejny łączy siły ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich. W tym roku ma miejsce kampania „Podaruj Wigilię”, której hasłem jest „Przełam samotność starszych osób”. Akcja osiąga nowy wymiar zaangażowania.

Górnik Łęczna po raz kolejny pamięta o samotnych osobach w okresie świąt

Tegoroczne hasło kampanii „Podaruj Wigilię” prowadzonej przez Stowarzyszenie nawiązuje do tradycji dzielenia się opłatkiem. Ale z kim się nim przełamać, gdy obok nie ma już nikogo? Dlatego Stowarzyszenie mali bracia Ubogich co roku przed Bożym Narodzeniem organizuje akcję „Podaruj Wigilię”.

Wsparcia potrzebujących bliskości

Dzięki niej seniorzy w 14 miastach Polski będą mogli wziąć udział w uroczystych spotkaniach, podczas których wspólnie z wolontariuszami spędzą czas w życzliwym gronie – kolędując, ciesząc się świątecznymi potrawami, ale przede wszystkim doświadczając bliskości i wspólnoty. W serdecznej atmosferze seniorzy czują się zauważeni, ważni i otoczeni troską. Stowarzyszenie dba także o osoby, które z powodu problemów zdrowotnych nie mogą uczestniczyć w spotkaniach i są odwiedzane przez wolontariuszy w domach.

– Dla samotnych starszych osób ten świąteczny czas przynosi szczególnie dotkliwe poczucie pustki. Samotność sprawia, że czują się niewidzialni — jakby świat obok toczył się bez nich. Niektórzy mają bliskich, ale daleko, pozostają więc tylko krótkie rozmowy telefoniczne. Inni spędzają Święta zupełnie sami, patrząc z okna, jak sąsiedzi wnoszą choinki, słuchając z oddali kolęd i obserwując radość, która nie dociera do ich domów. W ich mieszkaniach słychać jedynie ciszę. Do ostatniej chwili mają nadzieję, że ktoś zapuka do drzwi, że usłyszą życzliwe słowo. To właśnie w Wigilię samotność potrafi najbardziej zaboleć – kiedy wszystko wokół przypomina o tym, jak bardzo brakuje drugiego człowieka – mówi Joanna Mielczarek, członek zarządu i dyrektor operacyjna Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.

Kampanii „Podaruj Wigilię” towarzyszy zbiórka funduszy na organizację świątecznych spotkań dla seniorów. Koszt jednego posiłku to 140 zł, upominku 75 zł, dojazdu na spotkanie 60 zł.  Górnik Łęczna włącza się w tę zbiórkę poprzez cztery kluczowe inicjatywy, dzięki którym nikt nie powinien czuć się samotny. Zielono-czarna rodzina po raz kolejny chce udowodnić, że ma największe serce w lidze. 

4 Sposoby na Wsparcie Seniorów z Górnikiem Łęczna:

  1. Wirtualna Skarbonka Górnika: Klub uruchomił dedykowaną zbiórkę online dla tych, którzy chcą wesprzeć akcję szybką wpłatą. Każda kwota to realny krok do zapewnienia seniorom obecności, ciepła i świątecznej radości. Link do zbiórki: gornik.leczna.pl/podarujwigilie
  2. Kupujesz Prezent, Dajesz Nadzieję – 10% ze Sprzedaży Trafia do Seniorów! W okresie od 15 grudnia do 23 grudnia Górnik Łęczna przekaże 10% dochodu ze sprzedaży wszystkich produktów dostępnych w klubowym sklepie online na wsparcie akcji „Podaruj Wigilię”. Kupując szalik, koszulkę czy kalendarz, automatycznie można pomóc zorganizować ciepłą Wigilię dla samotnych seniorów.
  3. Świąteczne Aukcje Charytatywne: Ruszyła również seria wyjątkowych licytacji, z których całkowity dochód zasili konto akcji. Do zdobycia są unikatowe pamiątki, koszulki z autografami oraz specjalne klubowe doświadczenia. Link do aukcji: https://allegro.pl/uzytkownik/fundacjaGL?cel-charytatywny=wszystkie
  4. Lodówka Społeczna – Dzielenie się Jedzeniem: Klub udostępnia i promuje korzystanie z lodówki społecznej przy stadionie. Zachęca do dzielenia się produktami przed świętami oraz przynoszenia nadmiaru potraw po wigilijnej kolacji, by zapobiegać marnowaniu żywności i wspierać potrzebujących seniorów.

Współpraca ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich to dla nas powód do dumy i nasz obowiązek społeczny. Nadchodzące Święta odsłaniają bolesną prawdę: dla setek tysięcy seniorów w Polsce to czas głębokiej samotności. Nie chodzi tylko o przygotowanie paczki żywnościowej.To chodzi o obecność. O to, by senior w Wigilię usłyszał swoje imię, by przełamał się opłatkiem z drugim człowiekiem i poczuł, że pamięć o nim nie zaginęła. Jako klub, chcemy być gwarantem tej obecności – mówi Tomasz Płaza, kierownik marketingu Górnika Łęczna.

W tym roku podjęliśmy decyzję o przekazaniu 10% naszej przedświątecznej sprzedaży na akcję. To bardzo prosta zasada: nasi Kibice wspierają Klub, a Klub wspiera tych, którzy w ten szczególny czas potrzebują nas najbardziej. Dołączcie do nas, kupujcie, licytujcie i dzielcie się. Pokażmy, że Górnik Łęczna jest jedną wielką, zjednoczoną rodziną! – dodał Tomasz Płaza.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o kampanii „Podaruj Wigilię” prowadzonej przez Stowarzyszenie, wejdź na stronę www.podarujwigilie.pl.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing