16.12.2025 09:06

Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłasza program olimpijski na 2026 rok

Ministerstwo Sportu i Turystyki w piątek, 12 grudnia opublikowało program dofinansowania ze środków budżetu państwa zadań związanych z przygotowaniem zawodników kadry narodowej do udziału w igrzyskach olimpijskich oraz przygotowaniem i udziałem w mistrzostwach świata i Europy w sportach olimpijskich. Łączny budżet programu na 2026 rok wynosi 185 mln zł.

2025.09.04 Lodz
siatkowka mezczyzn mecz towarzyski
Polska - Brazylia
N/z Minister Sportu i Turystyki Jakub Rutnicki
Foto: Artur Kraszewski / PressFocus

2025.09.04 Lodz
Volleyball Men friendly game
Poland - Brasil
Jakub Rutnicki
Credit: Artur Kraszewski / PressFocus
Autor zdjęcia: PressFocus

Zgodnie z zapowiedziami i oczekiwaniami środowiska sportowego Ministerstwo Sportu i Turystyki przyspieszyło publikację programu olimpijskiego. Pozwoli to polskim związkom sportowym na wczesne przygotowanie planów na 2026 rok i szybsze zawarcie umów dotacyjnych.

Generalne zasady programu pozostają bez zmian

Polskie związki sportowe, których zawodniczki i zawodnicy w tym roku zdobywali medale mistrzostw świata, otrzymały zwiększone finansowanie rok do roku. Reprezentanci Polski wywalczyli 23 medale mistrzostw świata – 17 w sportach letnich i 6 w zimowych.
Z uwagi na zbliżające się XXV Zimowe Igrzyska Olimpijskie Mediolan-Cortina 2026, Ministerstwo Sportu i Turystyki zabezpieczyło odpowiednie finansowanie polskich związków sportowych w sportach zimowych, których reprezentanci uzyskali kwalifikacje olimpijskie.

– Ministerstwo przyznając 185 mln zł na program olimpijski, liczy, że środki będą wykorzystywane w sposób efektywny i racjonalny, pozwalając na stworzenie optymalnych warunków szkolenia zawodniczkom i zawodnikom kadr narodowych. Mamy nadzieję, że pozwoli to na osiągnięcie wysokich wyników naszych reprezentantów w najważniejszych imprezach sportowych, które przed nami – mówi minister sportu i turystyki Jakub Rutnicki.

źródło: Ministerstwo Sportu i Turystyki

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing