Nowa komisja mediów PZPN. Znane nazwiska w składzie!
Zarząd Polskiego Związku Piłki Nożnej podjął decyzję o powołaniu nowej komisji ds. mediów i komunikacji, w której znaleźli się m.in. szefowie największych redakcji sportowych w Polsce.
Przewodniczącym wspomnianej komisji został Cezary Kowalski, były dziennikarz m.in. Polsatu Sport, obecnie doradca ds. komunikacji PZPN, natomiast wśród jej członków możemy dostrzec w dużej mierze nazwiska znane z mediów ogólnopolskich. A zatem są to Tomasz Włodarczyk (redaktor naczelny Meczyków), Mateusz Borek (TVP Sport i Kanał Sportowy), Bartosz Loba, Paweł Wołosik (redaktor naczelny Przeglądu Sportowego), Bartosz Wiśniewski (dyrektor operacyjny Betclic 1. Ligi), Dominik Mucha (menedżer biura prasowego PKO BP Ekstraklasy), Przemysław Pawlak (dziennikarz Piłki Nożnej i Polsatu Sport), Michał Wodziński (redaktor naczelny Faktu), Jakub Kwiatkowski (dyrektor TVP Sport), Marian Kmita (dyrektor Polsatu Sport), Krzysztof Marciniak (dziennikarz Canal+Sport), Przemysław Ofiara (szef działu sportowego SuperExpressu), Dariusz Dobek (dziennikarz Przeglądu Sportowego Onet),Paweł Drażba – sekretarz komisji, Tomasz Kozłowski (dyrektor departamentu komunikacji i mediów PZPN).
Zauważalne zmiany
Jeśli popatrzymy na członków poprzedniej komisji ds. mediów i komunikacji PZPN, powołanej w 2024 roku, dostrzeżemy pewne roszady. Wówczas przewodniczącym był Tomasz Kozłowski, a sekretarzem, tak jak teraz, Paweł Drażba. Jeśli chodzi o członków, wśród tych, których widzimy także obecnie, należy wymienić Dariusza Dobka,, Krzysztofa Marciniaka, Dominika Muchę, Przemysława Pawlaka, Bartosza Wiśniewskiego i Pawła Wołosika. A oprócz nich wtedy komisję współtworzyli również Danuta Drabik-Martowicz, Wojciech Górski (Weszło), Bożydar Iwanow (Polsat Sport). Tomasz Kowalczyk (Polskie Radio), Agnieszka Matuszewska (wiceprezes Pomorskiego Związku Piłki Nożnej), Paweł Mogielnicki (redaktor naczelny 90minut.pl), Łukasz Pado (rzecznik prasowy Podkarpackiego Związku Piłki Nożnej), Dominik Wardzichowski (Sport.pl), Emil Wojda (dyrektor biura Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej).
Zakres obowiązków
Komisja ds. mediów i komunikacji PZPN jest organem doradczym Polskiego Związku Piłki Nożnej. Jej zadaniem jest kształtowanie i nadzór nad tym, jak PZPN komunikuje się z mediami i opinią publiczną. Realizuje politykę medialną PZPN: wypracowywanie zasad współpracy z mediami (telewizja, radio, prasa, portale internetowe), wdraża standardy komunikacji: rekomendacje dot. sposobu informowania o reprezentacjach, rozgrywkach, decyzjach władz PZPN i sytuacjach kryzysowych, implementuje nowe media i dba o wizerunek: doradztwo w zakresie social mediów, transmisji cyfrowych, contentu wideo i strategii wizerunkowej. Ma na uwadze także standardy rzetelności, przejrzystości i wzajemnego szacunku w relacjach federacja–media.
Redakcja Sport Marketing
Więcej Z kraju
Szymon Marciniak zwycięzcą nietypowego plebiscytu. Głosujący docenili jego… urodę
W tym roku głosowanie na najseksowniejszego łysego mężczyznę w Polsce, w którym brało udział 32 kandydatów, wygrał Szymom Marciniak. Plebiscyt cieszył się sporym zainteresowaniem. Dowód? Niemal 2,3 mln oddanych głosów!