10.12.2025 07:39

Monika Płaczkowska odchodzi ze SPORTVALUE [NASZ NEWS]

Jak ustalił portal SportMarketing.pl, Monika Płaczkowska, Commercial Partnerships Director w SPORTVALUE, zdecydowała się na odejście z firmy. Wkrótce ma poinformować, jakie wyzwanie zawodowe teraz podejmie.

Monika Płaczkowska odchodzi ze SPORTVALUE [NASZ NEWS]
Autor zdjęcia: Monika Płaczkowska

Monika Płaczkowska to uznana ekspertka z branży marketingu sportowego. Pełniła funkcję Partnership manager w międzynarodowej agencji marketingu sportowego SPORTFIVE (obecnie SPORTVALUE), a z czasem została Commercial Partnerships Director realizowała się naukowo na UE w Katowicach.

Wyróżniona przez środowisko

W ostatnich latach zajmowała się sponsoringiem na rynku polskim i zagranicznym, pracując po stronie marki. Zawodowo zajmuje się sponsoringiem w sporcie w Polsce oraz na rynkach zagranicznych. Regularnie wystękuje na konferencjach z zakresu marketingu sportu, sponsoringu sportu. Dwukrotnie znalazła się na: 37 (rok wcześniej na 44) miejscu pośród TOP 50 NAJBARDZIEJ WPŁYWOWYCH KOBIET POLSKIEGO SPORTU.

Zakres tematyczny

Jeśli chodzi o obszary tematyczne, w których Płaczkowska najlepiej się czuje i ma w nich największe rozeznanie, należy wymienić: sponsoring sportu, PR w sporcie, marketing sportowy, marketing przez sport, prawa mediowe w sporcie, ekonomia sportu, data-driven marketing, esport.

Sztuczna inteligencja to przyszłość

Płaczkowska z uwagą obserwuje innowacje w sporcie i poddaje je wnikliwej analizie. W rozmowie ze SportMarketing.pl akcentowała rozwój AI w branży sportowej:

Wiele procesów dzięki sztucznej inteligencji przyspiesza, co najlepiej widać choćby w pracy grafików i w dynamice generowania materiałów. Natomiast nie powinniśmy patrzeć na to wyłącznie z perspektywy klubów, to narzędzia, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane w redakcjach telewizyjnych (np. CANAL+Sport, Eleven Sports, Polsat Sport, TVP Sport – przy.red.). Kluczowe jest to, że nasze kluby coraz częściej korzystają z szeregu rozwiązań digitalowych w różnych obszarach, mają aktywacje dla sponsorów oparte na internecie, digitalu… To bardzo dobry kierunek, bo pokazuje, że rynek cyfrowy się rozwija, a polskie kluby umiejętnie z tego korzystają.

[KLIKNIJ] Monika Płaczkowska: w tym momencie korzystanie z AI nie jest priorytetem dla klubów [WYWIAD]

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing