05.12.2025 09:12

Zmarł prezes firmy Drutex. Był zaangażowany w polski i zagraniczny sport

W wieku 75 lat zmarł Leszek Gierszewski, założyciel i prezes spółki Drutex, która zyskała uznanie w stolarce okienno-drzwiowej. Dzięki temu, że firma wyrobiła sobie markę nie tylko Polsce, ale też za granicą Gierszewski był jednym z najbogatszych ludzi w naszym kraju. Inwestował także w sport, realizując ambitne projekty.

Zmarł prezes firmy Drutex. Był zaangażowany w polski i zagraniczny sport
Autor zdjęcia: Drutex

Drutex, kierowany przez Gierszewskiego, działał aktywnie na polu sportowym. Ten europejski czempion w branży stolarki otworowej został latem br. oficjalnym partnerem Bayern Monachium, jednego z czołowych i najbardziej utytułowanych na świecie. To największe przedsięwzięcie z zakresu marketingu sportowego w 40-letniej historii polskiej firmy oraz jeden z największych projektów w światowym futbolu z udziałem polskiej marki. Prestiżowa umowa to konsekwencja przyjętej strategii budowania globalnej świadomości marki oraz rozwoju Drutex na największym w Europie i kluczowym dla niego, pod względem eksportu, rynku.

– Drutex od lat buduje siłę marki w oparciu o zdrowe fundamenty, niezależność biznesową, konsekwentną politykę inwestycyjną i długofalową współpracę z kontrahentami. Dlatego partnerstwo z aktualnym i wielokrotnym mistrzem Niemiec oraz drużyną regularnie występującą w Lidze Mistrzów i święcącą tam triumfy jest dla nas naturalnym wyborem. Chcemy i możemy wspólnie z Bayernem Monachium kontynuować międzynarodową ekspansję i umacniać swoją pozycję na rynku globalnym. Jesteśmy jeszcze przecież na początku drogi rozwoju. Na szczęście nic nikomu nie musimy udowadniać, bo Drutex to silna i stabilna finansowo firma i lojalny partner w biznesie, a swoją markę i pozycję w branży budowaliśmy przez ostatnie 40 lat – podkreślał wówczas Leszek Gierszewski.

Działania na wielu płaszczyznach

Umowa z bawarskim klubem to kontynuacją działań Drutex-u w zakresie budowania światowej marki. Rynek niemiecki od lat pozostaje jednym z najważniejszych rynków eksportowych dla firmy. Drutex jednak od zawsze dba o dywersyfikację kierunków sprzedażowych. Wysyła produkty do około 40 krajów, wśród których, poza Niemcami, są inne duże rynki takie jak m.in. Włochy, Francja czy Stany Zjednoczone.

W międzynarodowej ekspansji firmy Drutex ważną rolę odgrywa zaangażowanie w marketing sportowy, często w pionierskie projekty w swojej branży. W 2024 roku Drutex został oficjalnym partnerem Interu Mediolan oraz zainicjował współpracę z Juventusem, AS Roma, Cagliari i Palermo. Wcześniej zyskał międzynarodową rozpoznawalność dzięki m.in. międzynarodowej kampanii „Okna Drutex – Wybór Mistrzów”, w której ambasadorami firmy były gwiazdy i kapitanowie reprezentacji kraju: Jakub Błaszczykowski, Philipp Lahm i Andrea Pirlo.

Inwestycje w polski sport

Ponadto Drutex aktywnie wspiera mecze reprezentacji Polski w piłce nożnej oraz Puchar Świata w skokach narciarskich. Drutex jest także sponsorem żużlowego klubu Motor Lublin, w barwach którego występuje wielokrotny mistrz świata Bartosz Zmarzlik. Do tego przez wiele lat firma była oficjalnym sponsorem i partnerem logistycznym wyścigu kolarskiego UCI Tour de Pologne.

źródło: Drutex

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski