17.11.2025 12:28

PKOI wydał oświadczenie. Chce odeprzeć zarzuty

Niedawno szerokim echem odbiło się w mediach to, że Polski Komitet Olimpijski, bez uchwały zarządu, ogłosił nowego sponsora, którym została giełda kryptowalut zondacrypto. Ponieważ część osób związanych z polskim ruchem olimpijskim oprotestowała tę decyzję, PKOI wydał specjalne oświadczenie.

PKOI wydał oświadczenie. Chce odeprzeć zarzuty
Autor zdjęcia: PKOL

Konferencja PKOl po raz pierwszy od dłuższego czasu nie była transmitowana przez telewizję Polsat. Marian Kmita, szef stacji, nie był zadowolony z tego, że prezes Radosław Piesiewicz bez wiedzy pozostałych członków zarządu uzgodnił i potem podpisał umowę z zondacrypto. Relacje między panami uległy mocnemu ochłodzeniu…

Oto treść wspomnianego komunikatu PKOl:

Z dużym zatroskaniem przyjęliśmy oświadczenie, które w imieniu Telewizji Polsat wystosował Pan Tomasz Matwiejczuk, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy. Dotyczy to zwłaszcza tej części oświadczenia, która mówi o przebiegu konferencji prasowej oraz jej tematyki, w tym w szczególności rzekomego braku informacji, jaki sponsor będzie ogłaszany podczas tego wydarzenia.

Wiedzę w tym zakresie posiadał wiceprezes PKOl, Marian Kmita, pełniący jednocześnie funkcję dyrektora Polsatu Sport. Potwierdził to w rozmowach z przedstawicielami kierownictwa PKOl jeszcze przed terminem konferencji, a także podczas spotkania Prezydium Zarządu PKOl 4 listopada 2025 roku.

Tym bardziej wyrażamy zdziwienie użyciem tak mocnych słów, jak „nadużycie zaufania” w naszej relacji, bowiem przebieg konferencji był analogiczny do wszystkich tego typu konferencji prasowych, ogłaszających sponsorów, czy partnerów PKOl.

Pragniemy podkreślić, że do dziś nie otrzymaliśmy oficjalnego stanowiska w tej sprawie, o którym mowa w komunikacie. Tą opinią podzieliliśmy się także z Zarządem Telewizji Polsat i nieodmiennie wyrażamy nadzieję, iż nasze wyjaśnienia rzucą inne światło na zaistniałą sytuację i pozwolą na dalszą realizację promocji olimpizmu zgodnie z zapisami i intencją umowy pomiędzy stronami. Dobro sponsorów i partnerów jest bowiem dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego kwestią priorytetową”.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing