81 procent młodzieży w Europie nie uprawia aktywności fizycznej, a w Polsce jeszcze więcej. Jest pomysł, by to zmienić
Współczesna młodzież wszystko wie o gwiazdach futbolu, zna najpiękniejsze stadiony świata, ale nie wie, gdzie i z kim można bez żadnych kosztów zagrać w piłkę, a aż cztery na pięć młodych osób w Europie nie podejmuje minimalnej aktywności fizycznej. W Polsce ten procent jest jeszcze wyższy. To alarmujące dane Światowej Organizacji Zdrowia, które mogą przerażać. Dzięki podejmowanym społecznym inicjatywom można podjąć próby, by to zmienić.
Przez dekady przestrzeń publiczna była naturalnym miejscem spotkań. Boiska, podwórka, szkolne sale gimnastyczne – tam tworzyły się relacje między rówieśnikami. Dziś, w dobie Internetu i innych współczesnych technologii to wszystko coraz częściej znika z krajobrazu życia młodego człowieka, a czas wolny oznacza czas spędzony przed ekranem. Nie dlatego, że nie istnieje, ale często dlatego, że nikt nie uczy, jak z tego korzystać.
Istotna społeczna aktywność
Sytuację próbują ratować samorządy, często z dofinansowaniem rządowym lub z Unii
Europejskiej, inwestując w siłownie plenerowe, hale pneumatyczne, boiska z nową
nawierzchnią. Ale jeśli młody człowiek nie wie, że one istnieją albo nie ma z kim tam pójść, to te miejsca zostają puste. Tu właśnie zaczyna się rola społecznych inicjatyw, które nie moralizują, tylko ułatwiają. Jednym z takich pomysłów jest aplikacja BallSquad, narzędzie do lokalizowania przestrzeni sportowej i znajdowania ludzi do wspólnej gry.
– Zaczęliśmy od pytań, dlaczego młodzi ludzie nie grają w piłkę, skoro chcą i dlaczego tak wielu z nich mówi, że nie ma z kim wyjść na boisko? Doszliśmy do wniosku, że nie wiedzą, co jest wokół nich i nie mają narzędzi, żeby to odkryć. Stworzyliśmy więc mapę dostępnych obiektów i funkcję „Mój Squad”, żeby po prostu pomóc im się znaleźć – mówi Dorota Caban, CEO BallSquad.
Specjalna aplikacja
Często to nie brak infrastruktury jest problemem, a brak wiedzy na jej temat. Wiedzy, która pozwoli dzięki aplikacji w smartfonie szybko znaleźć pobliskie boisko. W kolejnych etapach aplikacja ma pozwalać użytkownikom na tworzenie własnych wydarzeń, treningów i turniejów. Aplikacja, którą można bardzo łatwo pobrać na każdego smartfona, wciąż jest rozwijana i z każdym dniem pojawia się w niej coraz więcej obiektów. Część z nich można dzięki niej szybko zarezerwować.
Redakcja Sport Marketing
Więcej Z kraju
Szymon Marciniak zwycięzcą nietypowego plebiscytu. Głosujący docenili jego… urodę
W tym roku głosowanie na najseksowniejszego łysego mężczyznę w Polsce, w którym brało udział 32 kandydatów, wygrał Szymom Marciniak. Plebiscyt cieszył się sporym zainteresowaniem. Dowód? Niemal 2,3 mln oddanych głosów!