03.11.2025 07:46

Decathlon złożył do Sejmu petycję z poparciem 60 tysięcy Polaków

Marka Decathlon złożyła do Sejmu RP petycję o wprowadzenie rodzinnej ulgi podatkowej na dodatkowe zajęcia sportowe dla dzieci. Inicjatywa, której celem jest zwiększenie dostępności sportu dla najmłodszych, zyskała ogromne poparcie społeczne – pod petycją podpisało się 60 tysięcy Polaków, a akcję wsparły również znane postacie i organizacje ze świata sportu, takie jak Zbigniew Boniek czy Andrzej Wrona. Obecnie mamy w Polsce ponad 40 różnych ulg podatkowych, m.in. na internet, ale żadna z tych ulg nie dotyczy zajęć sportowych – być może dzięki inicjatywie marki wkrótce się to zmieni.

Decathlon złożył do Sejmu petycję z poparciem 60 tysięcy Polaków
Autor zdjęcia: Decathlon

Cel? Sport dla każdego dziecka

Z danych przywoływanych przez Decathlon wynika prawidłowość, iż dzieci wychowane w gospodarstwach domowych o niższych dochodach na osobę częściej nie uczestniczą bądź uczestniczą sporadycznie w zajęciach sportowych. Proponowana przez Decathlon ulga podatkowa pozwoliłaby rodzicom odliczyć od podatku część wydatków ponoszonych na zajęcia sportowe – takie jak treningi w klubach.

Rozwiązanie to, jak podkreśla marka, miałoby nie tylko wymiar finansowy, ale też społeczny i prozdrowotny, przyczyniając się do budowy aktywnego, zdrowego społeczeństwa. Obecnie ponad 22% dzieci w Polsce ma nadwagę, a dzieci w wieku 5-18 lat spędzają średnio aż 4,5 h dziennie przed ekranami swoich smartfonów.

Pod petycją, która została przygotowana przez markę Decathlon, podpisało się 60 tysięcy obywateli z całej Polski – to więcej niż liczba miejsc na trybunach Stadionu Narodowego w Warszawie i prawie dwa razy więcej niż liczba mieszkańców Sopotu. To kilkadziesiąt tysięcy ludzi, którzy podjęli działanie i bezpośrednio wyrazili poparcie dla inicjatywy marki.

Nasza petycja to wyraz przekonania, że sport powinien być dostępny dla każdego dziecka, niezależnie od sytuacji materialnej rodziny. To, że aż 60 tysięcy Polaków także zabrało głos, wyrażając poparcie, niezmiernie nas cieszy i napawa optymizmem. Dziś sport jest często luksusem. Chcemy to zmienić i wierzymy, że ulga podatkowa będzie realnym wsparciem dla tysięcy rodzin i zachętą, by dzieci częściej uczestniczyły w zajęciach sportowych – mówi Paweł Krawczyk, CEO Decathlon Polska.

Szerokie poparcie środowiska sportowego

Petycję poparło szerokie grono osób i organizacji, które od lat działają na rzecz rozwoju sportu w Polsce. Wśród nich znaleźli się m.in. Zbigniew Boniek, Jakub Kochanowski, Andrzej Wrona oraz Mateusz Kusznierewicz, a także organizacje i instytucje, takie jak Polska Liga Siatkówki, Tour de Pologne czy AWF Warszawa.

Dzisiaj wypada jedynie podziękować. My Polacy, wbrew temu, co czasem słychać w mediach, potrafimy się zebrać i zaangażować w słusznej sprawie. Już 60 tysięcy osób podpisało się pod petycją w sprawie ulgi na sport. W meczu o przyszłość naszych dzieci do przerwy prowadzimy. Natomiast trzeba pamiętać, że gra się do końca. Szczególnie wtedy, kiedy stawka jest tak wysoka. A być może najwyższa. Teraz piłka po stronie decydentów – mówi Zbigniew Boniek, ambasador akcji.

Złożenie petycji jest finałowym momentem kampanii, którą Decathlon prowadzi od początku września. W ramach akcji powstała nie tylko petycja z pomysłem wprowadzenia ulgi, ale także obszerne uzasadnienie wniosku, razem z dokładnym opisem obecnej sytuacji w Polsce, a także szczegółowymi analizami wpływu ulgi na różne obszary życia społecznego, liczbę aktywnych dzieci czy przychody podatkowe kraju.

Marka zorganizowała także w mediach debatę, w której tematem dyskusji był problem braku aktywności wśród dzieci oraz ograniczonego dostępu do sportu, a także potencjalne zmiany, które mogłyby pomóc rozwiązać ten problem. Debatę obejrzano prawie 100 tysięcy razy, a stronę internetową akcji odwiedziło ponad 250 tysięcy Polaków co pokazuje, że poruszona przez markę kwestia przyciągnęła uwagę społeczeństwa.

Decathlon podkreśla, że postulowana ulga podatkowa to inwestycja w przyszłość – w zdrowie fizyczne i psychiczne młodego pokolenia, a także w długofalowe korzyści dla systemu ochrony zdrowia i edukacji.

Regularny sport to nie tylko kondycja i zdrowie, ale też lepsze wyniki w nauce, większa pewność siebie i zdrowsze relacje społeczne. Chcemy o tym mówić głośno i systemowo wspierać rodziny w tej drodze. Każda złotówka zainwestowana w aktywność dzieci to oszczędność w przyszłości – mniej problemów zdrowotnych, więcej energii, większa odporność psychiczna. Chcemy, by Polska była krajem, w którym sport naprawdę jest dla wszystkich – podkreśla Piotr Szeleszczuk, CMO Decathlon Polska.

Marka deklaruje, że złożenie petycji w Sejmie to nie jest koniec jej działań na rzecz zwiększania dostępności do sportu – Decathlon od lat podejmuje liczne działania, aby poruszać Polaków do aktywności fizycznej i inicjatywa wprowadzenia ulgi podatkowej na sport na pewno nie będzie ostatnią inicjatywą w tym obszarze. Więcej na temat inicjatywy ulgi podatkowej na zajęcia sportowe dla dzieci można dowiedzieć się na stronie www.ulganasport.pl.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing