27.10.2025 12:32

Ruszył proces sprzedaży praw mediowych do Ekstraklasy od sezonu 2027/28

Ekstraklasa S.A. oficjalnie zainaugurowała działania związane ze sprzedażą praw mediowych od sezonu 2027/28 podczas jednego z najważniejszych światowych wydarzeń branży sportowych praw telewizyjnych – SPORTEL w Monako.

Ruszył proces sprzedaży praw mediowych do Ekstraklasy od sezonu 2027/28
Autor zdjęcia: Ekstraklasa S.A.


Zespół ekspertów pracujący przy nowym procesie sprzedaży praw mediowych pod kierunkiem prezesa Marcin Animucki odbył kilkadziesiąt spotkań z nadawcami z kraju i zagranicy, platformami cyfrowymi, doradcami międzynarodowymi i dostawcami innowacyjnych usług, które mogą być wsparciem w dalszym zwiększaniu potencjału Ekstraklasy jako atrakcyjnego produktu dla nadawców, dystrybutorów treści i innych licencjobiorców z całego świata.

Ekstraklasa zaznaczyła także swoją ekspercką pozycję w zakresie wdrażania nowoczesnych technologii na światowym rynku sportowym poprzez udział Małgorzaty Borkowskiej wspólnie z Ido Ratzonem, Peterem Leebem i Ashish Shah w panelu prowadzonym przez Kena Kerschbaumera na temat wykorzystania AI w sporcie. Małgorzata Borkowska opowiadała o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w Ekstraklasie, nowościach technologicznych i znaczeniu zasobów archiwalnych do generowania nowych przychodów w sporcie dzięki AI.

Ważna innowacja

W ostatnim czasie w Ekstraklasie zadebiutował system Ref-Cam, który został bardzo pozytywnie odebrany przez kibiców, umożliwiając śledzenie boiskowych wydarzeń z zupełnie nowej perspektywy. Co więcej, podczas wydarzeń w Monako dużym zainteresowaniem cieszyły się również ujęcia z kamer umieszczonych w chorągiewkach bocznych – rozwiązania, którym mogą pochwalić się tylko dwie ligi w Europie.

Targi Sportel, które na kilka dni gromadzą w jednym miejscu najważniejszych globalnych graczy rynku sportowych praw mediowych, stanowią dla Ekstraklasy moment rozpoczęcia rozmów z potencjalnymi nabywcami oraz okazję do poznania ich oczekiwań. To również szansa na poszerzenie wiedzy o aktualnych trendach i stosowanych rozwiązaniach, aby przygotowywany przetarg jak najlepiej odpowiadał potrzebom zainteresowanych podmiotów.

Za skuteczne zrealizowanie tego ważnego etapu Ekstraklasa dziękuje wszystkim zaangażowanym ekspertom, którzy reprezentowali Ekstraklasa S.A. i Ekstraklasa Live Park podczas SPORTEL: Marcin Animucki, Małgorzata Borkowska, Leszek Miklas, Marcin Serafin, Marcin Mikucki, Michał Fereniec oraz Kinga Szkutnik.

To początek procesu

SPORTEL jednak to dopiero otwarcie rozmów potencjalnymi nabywcami praw i doradcami. W kolejnych miesiącach będą odbywać się spotkania indywidualne i warsztatowe z uczestnikami rynku praw mediowych, które dostarczą polskiej lidze bazy do pakietyzacji praw. Formalne ogłoszenie przetargu zaplanowano na wiosnę, zaś wyłonienie partnerów do współpracy od sezonu 2027/28 ma nastąpić do końca roku 2026.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing