Startuje akcja „Trójki dla Natury”. CSR koszykarskiej sekcji Legii Warszawa we współpracy z Orlenem
Wraz z kolejnym sezonem Orlen Basket Ligi rozpoczyna się wyjątkowa inicjatywa społeczna Legii Warszawa Sekcji Koszykówki i jej sponsora strategicznego – ORLEN Termika. W ramach projektu "Trójki dla Natury" każdy celny rzut za trzy zdobyty przez koszykarzy Legii w rozgrywkach krajowych i europejskich oznacza posadzenie jednego drzewa na koniec sezonu.
Sport i ekologia na jednym parkiecie
Projekt „Trójki dla Natury”, łączący pasję sportu z troską o środowisko, zakłada, że liczba celnych rzutów za trzy punkty zostanie przeliczona na liczbę drzew, a ich łączny wynik będzie na bieżąco prezentowany w mediach społecznościowych klubu – tak, by kibice mogli śledzić nie tylko tabelę ligową, ale także rosnący wkład drużyny w zieloną przyszłość.
– Koszykówka to sport pełen dynamiki, a trójki dają kibicom ogrom emocji. Teraz każdy celny rzut za trzy punkty będzie miał podwójną wartość – dla naszej drużyny i dla planety – podkreśla Marcin Gacoń z Legii Warszawa.
Wspólne wartości i wcześniejsze działania
Koszykarską Legię i ORLEN Termikę łączą podobne wartości: sport, społeczność, ekologia i promocja zdrowego stylu życia. Legia Warszawa Sekcja Koszykówki od lat rozwija i konsekwentnie rozszerza swoje programy społeczne i edukacyjne, które docierają do tysięcy dzieci i młodzieży w Warszawie. Flagowym projektem są Warszawskie Mistrzostwa Szkół Średnich, największa inicjatywa społeczna klubu, która w piątej edycji w 2025 roku zgromadziła blisko tysiąc uczestników i została nominowana w kategorii „Projekt Społeczny Roku” podczas Gali Sport Biznes Polska.
W ostatnich latach klub zainicjował również program „Wrzuć hejt do kosza”, realizowany we współpracy z Fundacją UNIQA, który ma przeciwdziałać mowie nienawiści i zapewnia wsparcie psychologiczne młodzieży poprzez warsztaty i spotkania z ekspertami. Legia od trzynastu lat współpracuje również z dzielnicą Bemowo, aktywnie uczestnicząc w lokalnych wydarzeniach i zachęcając mieszkańców do wspólnego kibicowania.
– Prowadzimy wiele projektów społecznych i edukacyjnych angażujących młodzież, ale inicjatywy ekologiczne to dla nas zupełnie nowy obszar. „Trójki dla Natury” otwiera kolejny rozdział naszych działań i daje możliwość, by sukcesy sportowe realnie przekładały się na korzyści dla środowiska – mówi Marcin Gacoń.
Zaangażowanie Orlenu
Również ORLEN Termika od lat prowadzi projekty CSR, takie jak pasieka w Elektrociepłowni Siekierki, w której żyje pół miliona pszczół, program nasadzeń drzew obejmujący już ponad 2,5 tysiąca sztuk w kilku lokalizacjach Nadleśnictwa Drewnica, czy inicjatywy edukacyjne „Zagrzewamy do nauki” oraz warsztaty ekologiczne zorganizowane w ramach EKO PIKNIKU w Wilanowie. Spółka została również doceniona przez ekspertów, zdobywając wyróżnienia „Partner dla Klimatu 2025” przyznawane przez miasto stołeczne Warszawa oraz nagrodę EKO-FILARY 2025.
– Sport to siła, która łączy ludzi, inspiruje i buduje wspólnotę. Dzięki współpracy z koszykarską Legią możemy połączyć emocje sportowe z realnym działaniem na rzecz środowiska. Projekt „Trójki dla Natury” doskonale wpisuje się w strategię ORLEN Termika, a przy tym da kibicom kolejny powód, by trzymać kciuki za jak największą liczbę celnych rzutów. Razem gramy dla środowiska – mówi Andrzej Gajewski, prezes zarządu ORLEN Termika.
„Trójki dla Natury” to pierwszy wspólny projekt CSR Legii i ORLEN Termika, ale obie strony podkreślają, że to dopiero początek. Planowane są kolejne inicjatywy łączące sport z edukacją ekologiczną, wsparciem młodzieży i promocją zdrowego stylu życia.
Informacje o współpracy
Współpraca między Legią Warszawa Sekcja Koszykówki a ORLEN Termika S.A. rozpoczęła się wraz z sezonem 2025/26 i stanowi naturalną kontynuację wieloletniej obecności Grupy ORLEN w strukturze sponsorskiej klubu. ORLEN Termika przejęła rolę Sponsora Strategicznego od ORLEN Paliwa, które wspierało drużynę przez cztery sezony (2021–2025), towarzysząc jej m.in. w drodze do historycznego ósmego mistrzostwa Polski po 56 latach przerwy.