MOL pozostaje w grze – jak firma wspiera sportowe sukcesy w regionie
Dla MOL wsparcie sportu nigdy nie ograniczało się wyłącznie do sponsoringu. Działalność firmy w tym zakresie to wyraz długoterminowego zaangażowania w rozwój talentów, lokalnych społeczności i całego regionu. Najlepiej widać to na przykładzie piłki ręcznej – nawiązując partnerstwo z KS Iskra Kielce, firma zrobiła kolejny krok w kierunku trwałego związania marki MOL ze środkowoeuropejskim sportem.
Strategia sponsoringowa MOL jest unikalna na skalę regionu. Obecnie firma wspiera czołowe drużyny piłki ręcznej z Kielc, Zagrzebia oraz węgierskich miast Tatabánya i Esztergom, a także narodowe reprezentacje Chorwacji, Słowenii i Węgier. Na arenie międzynarodowej jest też głównym sponsorem EHF Ligi Mistrzów oraz licznych międzynarodowych zawodów szczypiornistów. Logo MOL jest doskonale znane na boiskach Europy Środkowo-Wschodniej, na wszystkich poziomach rozgrywek, od lokalnych, przez krajowe, po międzynarodowe.
Również w Polsce MOL niedawno wkroczył na sportowe areny zawierając strategiczne partnerstwo z KS Iskra Kielce – klubem, który może poszczycić się czołową pozycją w kraju i jedną z najsilniejszych w Europie. Industria Kielce, pod kierunkiem słynnego trenera Talanta Dujshabaeva, od lat utrzymuje się w czołówce rozgrywek w Polsce i w Europie. Dzięki oddanym kibicom i wieloletnim sukcesom drużyna znana jest nie tylko ze swoich osiągnięć sportowych, ale również z silnego wpływu na regionalną tożsamość.
Powtarzalność zespołu
W sezonie 2025/2026 Industria po raz kolejny mierzy się w rozgrywkach EHF Ligi Mistrzów, potwierdzając swoją determinację, ducha rywalizacji i międzynarodowy poziom. Dzięki strategicznemu wsparciu MOL w nadchodzących sezonach drużyna może mierzyć jeszcze wyżej i myśleć o sięganiu po najwyższe laury.
Swoją strategię sponsoringu sportu MOL konsekwentnie buduje wokół tych samych wartości, na których opiera się pozostała działalność firmy – wzmacniania lokalnych społeczności, odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. Wspierając młode talenty, MOL myśli nie tylko o dzisiejszych sukcesach, ale także możliwościach, jakie może otworzyć przed nimi w przyszłości. W filozofii firmy pozytywny wpływ sportu wykracza bowiem daleko poza boiska, łącząc ludzi, inspirując młode pokolenia, wzmacniając narodową dumę i promując wzorce godne naśladowania. Te wartości stara się również przekładać na codzienne aktywności, tworząc miejsca spotkań wokół punktów Fresh Corner czy budując społeczność w ramach programu lojalnościowego MOL Move.
Jeden region, wspólna tożsamość
Piłka ręczna w unikalny sposób buduje również tożsamość całego regionu. Wspólnym językiem kibiców w różnych krajach są sportowe emocje i poczucie dumy, które towarzyszą rozgrywkom bez względu na ich rangę. Widać to również w Kielcach, gdzie MOL w sukcesem promuje współpracę opartą na tych samych wartościach i wieloletnim zaangażowaniu. W kolejnych sezonach firma nadal zamierza wzmacniać lokalne społeczności, inspirować młodych ludzi i odgrywać ważną rolę w utrzymaniu środkowoeuropejskiego sportu w międzynarodowej czołówce.