PKO BP Ekstraklasa w mediach społecznościowych
PKO BP Ekstraklasa rośnie siłę także w przestrzeni internetowej, widać to po liczbach obserwujących oficjalne kanały social media (Facebook, Instagram, Twitter/X, TikTok, YouTube), ponieważ europejskich lig piłkarskich zajęła 8. miejsce z wynikiem sumarycznie 1,74 mln fanów, wyprzedzając m.in. turecką Super Lig, szkocką Premiership i belgijską Pro League. Tego dowodzi raport opublikowany przez PKO BP Ekstraklasę.
Autorzy publikacji zaznaczają, że „aktywna obecność na wszystkich kluczowych platformach, dedykowana strategia treści oraz rosnące zaangażowanie kibiców w kraju i za granicą sprawiają, że Ekstraklasa stała się jednym z najbardziej perspektywicznych
projektów cyfrowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a dystans do lig z Portugalii i Holandii systematycznie się zmniejsza, otwierając drogę do miejsca w europejskiej czołowej siódemce„.
Odbiorcy mediów społecznościowych
Media społecznościowe Ekstraklasy trafiają do młodego grona odbiorców, blisko połowa z nich nie ma jeszcze 24 lat. Nowe platformy takie jak TikTok i Instagram oferują content dla nich. Jak czytamy w raporcie, struktura demograficzna odbiorców jest w pełni zgodna ze strategią Ekstraklasy, która zakłada docieranie do nowej generacji fanów poprzez dynamiczne formaty, nowoczesne opowiadanie historii i angażujące treści wideo. Starsze grupy wiekowe pozostają ważnym elementem społeczności, jednak to młodzi stanowią fundament rozwoju i przyszłości cyfrowej obecności ligi – to konkluzja z raportu.

Zwróćmy uwagę na strukturę wieku.

Źródło: Finansowa Ekstraklasa. Wyniki finansowe klubów piłkarskich PKO Bank Polski Ekstraklasy za sezon 2024/2025/Grant Thorton