29.09.2025 08:07

„Per Forever” – hołd dla legendy i realna pomoc dla człowieka

Film dokumentalny „Per Forever” to coś więcej niż opowieść o wielkim mistrzu żużla – to historia człowieka, który swoją karierą, pasją i determinacją na zawsze zapisał się w pamięci kibiców na całym świecie. To również projekt, który od samego początku miał służyć nie tylko wspomnieniom, ale także realnej pomocy Perowi Jonssonowi, bohaterowi filmu.

„Per Forever” – hołd dla legendy i realna pomoc dla człowieka
Autor zdjęcia: fundacjaokgo.pl

Od pierwszych chwil powstawania dokumentu kluczowa była pełna przejrzystość
działań – zarówno artystycznych, jak i finansowych. Dzięki wspólnemu wysiłkowi
twórców, partnerów, sponsorów oraz kibiców udało się stworzyć dzieło, które wzrusza
i inspiruje, a jednocześnie niesie wymierne wsparcie.

Jaki cel został zrealizowany?

Dzięki współpracy Tripla Pro oraz Fundacji OK! GO! przekazano łącznie 220.500 PLN bezpośrednio dla Pera Jonssona. To jasne rozliczenie i dowód, że misja filmu została zrealizowana – powstało dzieło filmowe i jednocześnie realna pomoc trafiła do bohatera.

W ciągu ostatniego roku „Per Forever” gościł na dwóch prestiżowych festiwalach – Międzynarodowy Festiwal Filmowy Toffifest i Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage, a także był prezentowany podczas specjalnych pokazów dla mieszkańców miasta oraz w ramach działań profilaktycznych, co dodatkowo podkreśla jego edukacyjny wymiar. „Per Forever” to film o legendzie torów, ale przede wszystkim o sile charakteru i walce z przeciwnościami. O tym, jak wielka kariera sportowa może zamienić się w dramat, a zarazem w lekcję życia i inspirację dla kolejnych pokoleń.

Twórcy i producenci

Film powstał dzięki zaangażowaniu wielu osób i instytucji:

Twórcy filmu: Tomasz Gezela, Łukasz Śliwa

Producenci: Jacek Gajewski, Karol Lejman, Jakub Konieczka

Producent wykonawczy: Radosław Zieliński

Patronat honorowy

Patronat honorowy nad filmem objęli:

Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki

Prezydent Miasta Torunia Paweł Gulewski

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing