Marketingowe podsumowanie września. Lech Poznań zrobił furorę
We wrześniu po raz kolejny byliśmy świadkami wielu ciekawych marketingowych akcji w PKO BP Ekstraklasie, jednak na największe słowa uznania zasłużył Lech Poznań, który zaistniał nie tylko w Polsce…
Kolejorz przekazał meczowe koszulki członkom zespołu Oasis.
Lech Poznań po raz kolejny w kreatywny sposób odniósł się do historycznego wygranego spotkania z Manchesterem City. Kolejorz 15 lat temu pokonał Anglików 3:1. Teraz legendarny zespół Oasis na swoich koncertach zaproponował… „Poznań”, czyli kibicowski taniec, który został zapoczątkowany właśnie przez fanów KKS.
– W tym roku mija 15 lat od meczu Lecha Poznań z Manchesterem City, który dał początek całej pięknej historii związanej ze światową karierą „the Poznan”. Temat staje się coraz bardziej kultowy i żyje do dziś, czego dowodem trasa koncertowa grupy Oasis i wspólna „kibicowska” zabawa na ich koncertach – powiedział w rozmowie ze SportMarketing.pl Wojciech Terpiłowski, kierownik działu marketingu wizerunkowego Lecha Poznań.
– Postanowiliśmy zareagować na to zjawisko i wysłać klubowe koszulki wraz ze specjalnym listem braciom Gallagher. Niezmiernie cieszy nas rozgłos, bo interakcja z Oasis to dopiero początek kampanii. Tej jesieni kolejny raz gramy „w Europie” i chcemy, aby nasza obecność w rozgrywkach przebiegała pod wspólnym hasłem „Let’s all do the Poznan”. Będzie to widoczne podczas meczów, w okolicach stadionu czy na klubowej kolekcji odzieżowej. Chcemy przypomnieć młodszym kibicom, o co chodzi, zaprosić do wspólnej zabawy, a przy okazji promować markę miasta w Europie. Przy okazji chciałbym podziękować przedstawicielom Manchesteru City, miasta Poznań oraz PLOT za wsparcie i wspólne działania – podsumował nasz rozmówca.
EA Sports FC 26 z przedłużeniem współpracy z Ekstraklasą
Tym razem wskazujemy na sukces całej ligi. Producent EA Sports FC 26 potwierdził serię nowych partnerstw na wyłączność. W rezultacie gra oferuje ponad 20 000 sportowców w przeszło 750 klubach i reprezentacjach narodowych. Gracze mogą cieszyć się dostępem do ponad 35 lig i rozgrywać mecze na ponad 120 stadionach na całym świecie. Wszystko to jest możliwe dzięki współpracy z ponad 300 globalnymi partnerami piłkarskimi – w tym z polską PKO BP Ekstraklasą, z którą odnowiono współpracę.

– Cały rozwój FC 26 był inspirowany opiniami naszej społeczności – powiedział James Taylor, Director of Football Partnerships w EA SPORTS FC. – Od przywrócenia legendarnych stadionów i klubów, o które prosili nasi gracze, po zwiększenie obecności kobiecego futbolu na najwyższym szczeblu – każda nowa funkcja odzwierciedla nasze zaangażowanie w autentyczność i celebrację różnorodności światowego futbolu.
Historyczny motyw Legii Warszawa.
Legia Warszawa dość nietypowo reklamowała mecz z Radomiakiem. Damian Szymański założył strój z początków XX wieku i oświadczył, jaki cel wyznaczył sobie stołeczny klub w tym sezonie.
Nowy gracz Legii, mający na koncie występy w reprezentacji Polski, zaprezentował się kibicom z historyczną pomocą i, jak już wspomnieliśmy, w pasującym do ówczesnej epoki stroju.
– Jest rok 2025. Miałem szczęście trafić do największego klubu w Polsce. I mimo że Zygmunt III Waza był ze Szwecji, to żywię nadzieję wystroić go w nasze barwy. Nazywam się Damian Dawid Szymański, a moją ambicją jest zdobyć z Legią mistrzostwo Polski – powiedział.
Real time marketing Cracovii. Nawiązanie do handlowania biletami… własnego zawodnika
Na finiszu okna transferowego do Cracovii dołączył Mateusz Skoczylas. 18-latek wraca do Polski, a dwa ostatnie sezony spędził w juniorach AC Milan. Mateusz Skoczylas był graczem reprezentacji Polski do lat 19 prowadzonej przez Marcina Włodarskiego, która brała udział w mistrzostwach Europy i mistrzostwach świata w 2023 roku. W sierpniu 2023 roku zamienił rezerwy Zagłębia Lubin na AC Milan. Ponieważ we Włoszech nie miał realnych perspektyw na regularną grę, zdecydował się wrócić do kraju.
Cracovia nawiązała do pewnej dość kuriozalnej historii, którą dziś Skoczylas ocenia z przymrużeniem oka. W styczniu 2024 roku wyszło na jaw, że Skoczylas sprzedawał na portalu społecznościowym bilety, które przysługiwały mu jako zawodnikowi AC Milan.
Radomiak zrobił furorę w mediach społecznościowych po wypożyczeniu piłkarza Manchesteru City
Klub z Radomia wypożyczył na rok Josha Wilsona-Esbranda z Manchesteru City. 23-latek nie miał szans na grę w drużynie prowadzonej przez Pepa Guardiolę, ale spróbuje swoich sił w polskiej Ekstraklasie. Co istotne, ogłoszenie tego wypożyczenia odbiło się szerokim echem w mediach społecznościowych.
Josh Wilson-Esbrand dotąd reprezentował barwy Coventry City, Reims, Cardiff City, Stoke City, a przede wszystkim Manchesteru City. Ma na koncie nawet trzy występy w tym zespole, z czego dwa w fazie grupowej Ligi Mistrzów. Anglik rozegrał 44 minuty w potyczkach z Sevillą i Kopenhagą. Wcześniej ten lewy obrońca zaliczył ponad 70 minut w spotkaniu FA Cup z Wycombe Wanderers.
– Na pewno to nagranie możemy odbierać pozytywnie pod tym względem, że ma największe zasięgi, jeśli spojrzymy na materiały, które Radomiak publikował w ostatnich miesiącach. Choć prawdopodobnie nie jest to rekordowy materiał jeśli chodzi o liczbę wyświetleń w całej historii klubu, myślę, że na pewno wywołał znakomity efekt wśród kibiców – mówi w rozmowie ze SportMarketing.pl Gabriela Polak, rzeczniczka prasowa Radomiaka.
Serce Łodzi bije dla zwierzaków: bezpłatne czipowanie czworonoga!
Widzew Łódź ponownie realizował akcję współorganizowaną wraz ze Schroniskiem dla Zwierząt w Łodzi, Fundacją Widzewa, Fundacją Roberta Dobrzyckiego i Urzędem Miasta Łodzi. W sobotę, 6 września, a także tydzień później, 13 września, odbyła się akcja bezpłatnego czipowania zwierząt.
Czipowanie to szybki i bezpieczny sposób trwałego oznakowania psa i kota. Mikroczip z unikalnym numerem pozwala łatwo zidentyfikować pupila oraz błyskawicznie odnaleźć właściciela, gdy zwierzak się zgubi. Dzięki temu ma znacznie większą szansę na szybki powrót do domu. Czworonogi trafiają również do bazy danych Safe Animal.
Transferowy zwrot akcji. Górnik Zabrze stracił piłkarza, ale nie traci humoru
Antonio Colak został zawodnikiem Legii Warszawa, mimo że przechodził testy medyczne w Górniku Zabrze. Do tej sprawy odniósł już się klub z Górnego Śląska, który w mediach społecznościowych wykazał się dużym dystansem.
Legia Warszawa błyskawicznie zareagowała na kontuzję swojego napastnika numer jeden u progu sezonu, czyli Jeana-Pierre’a Nsame. Zdobywcy Pucharu Polski zakontraktowali Antonio Colaka. Chorwat miał podpisać umowę z Górnikiem Zabrze, ba, w tym klubie przechodził już testy medyczne. Jednak gdy do gry weszli warszawianie, sytuacja zmieniła się o 180 stopni.
Do tej kwestii ustosunkowały się oba kluby, które z przymrużeniem oka skomentowały całe zamieszanie. Legia, publikując zdjęcie Colaka w koszulce warszawskiego zespołu, dodała: „kopiesz dla nas”.
Szybko przyszła kontra ze strony Górnika. Mowa o krótkim, kilkusekundowym nagraniu z pogodnym Chorwatem, który ma na sobie trykot ekipy z Zabrza, układa nawet dłonie w kształt serca, a towarzyszy temu fraza „Nic na siłę”.
Zorganizowany transport dla kibiców Rakowa
Dzięki współpracy z Medalików z Kolejami Śląskimi na mecz z Universitatea Craiova oraz kolejne spotkania Ligi Konferencji UEFA do Sosnowca kibice będą mogli dotrzeć specjalnym pociągiem. Bilety będą dostępne w symbolicznej kwocie.
Dodatkowo na dworcu Sosnowiec Dańdówka na kibiców czekać będą darmowe autobusy, które dowiozą ich pod stadion. Z tego samego miejsca po meczu autobusy wyruszą w kierunku dworca Sosnowiec Dańdówka.
Jagiellonia zaangażowała się w Światowy Dzień Ginekologii Onkologicznej
Światowy Dzień Ginekologii Onkologicznej to wydarzenie prozdrowotne, promujące profilaktykę w zakresie nowotworów ginekologicznych oraz podnoszenie świadomości społecznej w ich zakresie, skierowane w szczególności do pań, ale ofertę badań podczas tego wydarzenia znaleźli dla siebie również panowie. Podczas wydarzenia można było zrobić cytologię płynną w Badabusie (do wyczerpania puli badań), USG piersi i tarczycy, zbadać znamiona, sprawdzić wzrok, zmierzyć cukier i ciśnienie, zrobić analizę składu ciała oraz odbyć konsultacje ze specjalistami z zakresu ginekologii onkologicznej, chirurgii onkologicznej, hematologii, ortopedii, fizjoterapii, okulistyki i innymi.
Jagiellonia Białystok przygotowała dla najmłodszych atrakcje w postaci animacji. Zapewniła też ochronę przed zmienną, jesienną aurą w postaci ciepłego posiłku – grochówki.
Niebiesko-Czerwone urodziny
Piast Gliwice proponuje prezent dla najmłodszych kibiców. Klub oferuje możliwość zorganizowania urodzin w klubowym anturażu.
Ta inicjatywa ma wzmacniać więź młodych fanów z klubem z Górnego Śląska.