PLK robi ukłon w stronę kibiców. Darmowe transmisje Orlen Basket Ligi na YouTube
Polska koszykówka w końcu wykonała kluczowy strategiczny krok, uznając, że YouTube to platforma, która może służyć popularyzacji tej dyscypliny sportu w kraju.
Plan Polskiej Ligi Koszykówki jest jasny, chodzi o to, by wkrótce ta dyscyplina była druga pod względem popularności sportu drużynowego w naszym kraju. Kolejnym ambitnym celem jest wprowadzenie Polskiej Ligi Koszykówki do grona pięciu najlepszych rozgrywek w Europie. To główne założenia strategii na lata 2025-2031, przyjętej przez Radę Nadzorczą PLK.
Władze polskiej koszykówki skorzystały tym razem z rad i sugestii osób z różnych środowisk. To chociażby Marcin Animucki, który w przeszłości zajmował się koszykówką, a teraz realizuje projekty piłkarskie jako prezes Ekstraklasy SA. Wsparcia udzielił także skaut NBA Rafał Juć czy biznesmen i były koszykarz Filip Kenig. Strategia PLK uwzględnia pięć poziomów: „sport”, „zasięg”, „infrastruktura” i „finanse”, wspierane przez „organizację”.
Ambitna inicjatywa
Zwróćmy uwagę na jedną szczególnie ciekawą nowinkę, od rozpoczynającego się 3 października sezonu PLK wprowadzi darmowe transmisje na platformie YouTube z czterech spotkań każdej kolejki ligowej. Władze polskiej koszykówki zaznaczają, że docelowo chcą poszerzyć content o reportaże, wywiady i podcasty. 100 procent transmisji będzie natomiast realizował Polsatu Sport (cztery z nich na kanałach Premium) w stałych godzinach w piątki (dwa), soboty i niedziele (po trzy).