Z kraju 30 września 2011

W sierpniu Wisła rozgromiła stawkę

Rośnie przewaga Wisły Kraków nad pozostałymi klubami pod względem jej medialności. Tak wynika z raportu „Polska Piłka”.

Wedle informacji z raportu przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przez cały sierpień na temat „Białej Gwiazdy” ukazało się aż 4,1 tysiąca publikacji. Na drugim miejscu znalazła się Legia Warszawa (3,2 tys.). Na najniższym stopniu podium znalazła się Cracovia (3,2 tys.).
 
Pozostałe kluby zanotowały mniej niż 3 tysiące publikacji. Wśród stawki zespołów z T‑Mobile Ekstraklasy wyróżniał się jeszcze Lech Poznań (nieco poniżej 3 tys.) oraz Śląsk Wrocław (2,9 tys.). Pozostałe drużyny cieszyły się już znacznie mniejszym zainteresowaniem. Najsłabiej wypadł beniaminek – Podbeskidzie Bielsko-Biała (1,3 tys.), o którym pisano mniej aniżeli o ŁKS-ie (1,4 tys.). 
 
W czołówce znalazły się kluby reprezentujące Polskę w rozgrywkach europejskich. Po raz kolejny potwierdziło się, że znacząco zyskują one dzięki takim występom na medialności. Najwięcej stracił Śląsk Wrocław, który w przeciwieństwie do Wisły i Legii nie zakwalifikował się do fazy grupowej Ligi Europy. Cracovia przykuwała uwagę mediów ze względu na słabe występy w lidze krajowej, a także dużą liczę publikacji w mediach regionalnych, co związane jest z funkcjonowaniem w jednym z największych miast w Polsce.

 
Wśród zespołów I-ligowych przewodził Zawisza Bydgoszcz (1,2 tys.) przed Arką Gdynia (1,1 tys.) i Wartą Poznań (1,1 tys.). Zestawienie medialności znacząco różni się od klasyfikacji wynikającej z ligowej tabeli.
 
Regionem w którym najczęściej pisano w polskiej piłce na poziomie T-mobile Ekstraklasy oraz I ligi była – podobnie jak w każdym z ośmiu poprzednich miesięcy – Małopolska. Drugie miejsce należało do regionu łódzkiego, a trzecie do Śląska.
 
Najbardziej medialnym polskim bramkarzem występującym za granicą okazał się Wojciech Szczęsny z Arsenalu Londyn. Za jego plecami znaleźli się Grzegorz Sandomierski (KRC Genk) i Przemysław Tytoń (PSV Eindhoven).
 
Badania do raportu zostały przeprowadzone na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, a także 20 najpopularniejszych portali internetowych.  W sierpniu 2011 przeanalizowano 18,2 tysięcy publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31sierpnia 2011 analitycy wzięli pod uwagę około 228 tysięcy informacji.