25.06.2025 11:12

Kontrowersyjny film stał się viralem. „Czasem w komunikacji chodzi nie tylko o perfekcję”

Sonia Grząś, która dotąd pełniła funkcję media managerki w MKS Dąbrowa Górnicza, obejmie nową rolę – zostanie team managerką. A jej dotychczasowe stanowisko zajmie Katarzyna Pijarowska. Ogłoszenie tych zmian personalnych zrobiło furorę w mediach społecznościowych.

Film klubu z Dąbrowy Górniczej wywołał spore zamieszanie w koszykarskim świecie
Autor zdjęcia: MKS Dąbrowa Górnicza

W roli nowej media managerki i administratorki będzie pracować Katarzyna Pijarowska, która przez ostatnie 2,5 roku odpowiadała za social media w Enea Abramczyk Astorii Bydgoszcz. Klub informuje, że Pijarowska wnosi ze sobą cenne doświadczenie i świeże spojrzenie.

Nasze ogłoszenie o zmianach w klubie – moim przyjściu oraz przejściu Soni (znanej i lubianej adminki) na stanowisko Team Managera, jak już wiemy, stało się viralem na platformie X – mówi w rozmowie ze SportMarketing.pl Katarzyna Pijarowska.

Czy liczy się autentyczność?

Wydaje się, że to niepozorny filmik, który nie miał prawa przebić się tak bardzo, a jednak… Warto zastanowić się, dlaczego doszło do takiego sukcesu.

Czy tak miało być? Absolutnie nie. Czy miało być profesjonalnie? Na tyle, na ile pozwalały warunki. Czy miało być autentycznie? Tak. I było – dodaje Pijarowska.

Nie trzeba rozmyślać godzinami, by stworzyć coś świetnego

Pewnie wiele osób myśli, że aby powstał internetowy hit, trzeba godzinami deliberować. Niekoniecznie, wielogodzinny namysł nie musi wcale przynieść sukcesu. Czasami znakomita myśl pojawia się nagle, zupełnie niespodziewanie.

Krótka rolka powstała spontanicznie – telefonem, bez studia, bez planu na viral. Chcieliśmy po prostu pokazać, że Sonia, której kibice MKS-u znają i ufają, nie odchodzi, a wręcz przeciwnie – zostaje z nami i przechodzi do nowej roli, a ja przejmuję pałeczkę jako nowa adminka. I tyle. Prosto z serducha – zaznacza media managerka koszykarskiego klubu.

W świecie sportu, gdzie tak wiele opiera się na emocjach i relacjach, uznałyśmy, że taka spontaniczna i naturalna forma ogłoszenia zmian wskaże kibicom MKS, że dalej podążamy w tym samym kierunku. I tak było – dąbrowscy sympatycy przyjęli tę informację z radością, życząc nam obu powodzenia. Krytyka spłynęła tak naprawdę ze wszystkich innych lokalizacji niż docelowa. Klub z mojego miasta zajmuje szczególne miejsce w moim sercu, do tej pory poświęcałam się pracy na rzecz jego rozwoju w 100% i nie inaczej będzie w nowej roli – mówi Sonia Grząś.

Ważna jest interakcja z kibicami

Komunikacja w social mediach klubu z fanami danej drużyny to temat złożony. Nie jest to wcale takie proste, by utrzymywać bardzo dobre relacje z kibicami. A jak do tego podchodzi się w Dąbrowej Górniczej?

Czasem w komunikacji chodzi nie tylko o perfekcję, ale o bliskość i relacje – szczególnie w klubie sportowym, gdzie kontakt z kibicami jest absolutną podstawą. A że koszykówka nie jest (jeszcze!) najpopularniejszym sportem w kraju, tym bardziej chcemy pokazywać ludziom, kto za tym wszystkim stoi – mówi Katarzyna Pijarowska.

Specyfika mediów społecznościowych

Medioznawcy często badają reakcje użytkowników wszystkich rodzajów mediów społecznościowych, Katarzyna Pijarowska poczyniła ciekawą obserwację.

Na Facebooku i Instagramie reakcje były bardzo pozytywne – mnóstwo wsparcia i miłych słów. A na X? Cóż… pojawiło się dużo krytyki, ciekawe, że tylko na X.

Sonia Grząś zwraca uwagę na istotną rzecz:

Nie chcę wypowiadać się na temat większości komentarzy na X, bo najbardziej liczy się dla mnie odbiór naszych kibiców, a ci są zadowoleni. Otrzymałam dużo wiadomości prywatnych z gratulacjami, również za to, że do naszego zespołu dołącza Katarzyna Pijarowska. Prywatnie się przyjaźnimy, ale zawodowo wiem, że to świetna decyzja. Kasia to profesjonalistka z doświadczeniem w koszykówce, a jej obecność to naprawdę duża wartość dla MKS. Już nie mogę doczekać się jej dalszych działań.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing