Krzysztof Gońka: Kort do padla w centrum Warszawy to strzał w dziesiątkę [WYWIAD]
Padel zyskuje w Polsce coraz większą liczbę fanów. Transmisje z zawodów międzynarodowych można oglądać w telewizji oraz na platformach streamingowych, a tę dyscyplinę popularyzują także znane postaci ze świata sportu czy dziennikarstwa, np. Tomasz Smokowski. Teraz w stolicy naszego kraju jest nie lada gratka dla fanów padla!
![Krzysztof Gońka: Kort do padla w centrum Warszawy to strzał w dziesiątkę [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/06/padel-1.jpg)
Bartłomiej Najtkowski, SportMarketing.pl: Skąd pomysł, by stworzyć kort do padla, czy to efekt partnerstwa?
Krzysztof Gońka, Head of brand & communication Marketing Decathlon Polska:
– Inicjatorem pomysłu jest Westfield Arkadia. Co roku na terenach zielonych przed centrum handlowym w Warszawie odbywa się Westfield Summer Festival. Jednym z założeń tegorocznej strefy było zaktywizowanie warszawiaków do ruchu. Tak się składa natomiast, że Decathlon od listopada 2024 roku jest obecny w tym centrum. Naturalnym więc było połączenie tej inicjatywy z naszymi kompetencjami sportowymi, dzięki czemu od czerwca do sierpnia zapraszamy wszystkich miłośników aktywnego wypoczynku do strefy padla.
Przez całe lato będzie można samodzielnie, bezpłatnie dla członków Westfield Club i po
uprzednim zapisie poprzez platformę Decathlon GO, zarezerwować kort i cieszyć się grą w padla w samym centrum miasta. Kort jest dostępny dla wszystkich – niezależnie od poziomu zaawansowania. Wystarczy wybrać dogodny termin i dokonać rezerwacji.
Sprzęt do gry (rakiety i piłki) są dostępne do wypożyczenia/kupienia w sklepie Decathlon w Westfield Arkadia.
To pierwsza tego typu inicjatywa? Firma zauważyła, że ta jeszcze jakiś czas temu niszowa dyscyplina sportu staje się bardziej popularna?
Padel szybko się rozwija. Zwłaszcza w krajach na południu Europy. W Polsce trend ten jest coraz bardziej widoczny. Powstaje coraz więcej boisk, zwłaszcza w większych miastach. To też interesująca aktywność dla pasjonatów, którzy dotychczas uprawiali inne sporty rakietowe, takie jak squash czy tenis ziemny. Padel przyciąga, bo jest sportem widowiskowym i energicznym. A do tego dzięki grze w parach można budować relacje i wspólnie z bliskimi spędzać czas.
Jak przyjęto inicjatywę? Jakim zainteresowaniem się cieszy?
Pierwsze dni pokazują, że pojawienie się kortu do padla w samym centrum stolicy to był
strzał w “10”. Nie brakuje chętnych do zapisów. Widzimy, że gra w padla interesuje zarówno osoby wtajemniczone już w ten sport, jak i te, które planują go dopiero odkryć. Po pierwszym tygodniu funkcjonowania kortu zapisy liczymy w setkach osób. Trzymamy kciuki za to, by pogoda tego lata się ustabilizowała – jeśli tak będzie, wierzymy że padel będzie przyciągał mieszkańców z centrum Warszawy na tereny zielone przed Westfield Arkadia.
Decathlon w swojej strategii marketingowej przywiązuje od dłuższego czasu wagę do
tego by zachęcać społeczeństwo do aktywności fizycznej?
Tak jest. Jako marka oferujemy szeroki wachlarz produktów sportowych i komplementarnych do nich usług, ale też naszymi działaniami staramy się burzyć bariery Polaków do sportu i inspirować społeczeństwo do tego, byśmy się ruszali jak najwięcej. Bo ruch to nie tylko emocje, przypływ adrenaliny i zwyciężanie. Aktywność jest absolutnie podstawowym narzędziem do tego, by utrzymywać się w zdrowiu, zarówno fizycznym jak i mentalnym. A nic tak nie działa dobrze na organizm, jak ruch na świeżym powietrzu.

Redakcja Sport Marketing
Więcej Z kraju
Mobilna skocznia Akademii Lotnika znowu rusza w Polskę
W drugiej połowie czerwca mobilna skocznia Akademii Lotnika gości nad morzem. Najpierw w Międzyzdrojach, a już niedługo w Kołobrzegu.



