30.05.2025 07:49

Najlepsze akcje marketingowe klubów PKO BP Ekstraklasy. Profilaktyka i pamięć o legendach

W minionym sezonie kluby z najwyższej klasy rozgrywkowej zwracały uwagę np. na potrzebę profilaktyki, jednak kolejnym ważnym aspektem w ich działaniach była też pamięć o legendach.

Najlepsze akcje marketingowe klubów PKO BP Ekstraklasy. Profilaktyka i pamięć o legendach
Autor zdjęcia: Legia i Widzew

Radomiak – huczne obchody jubileuszu

W minionym sezonie na stadionie przy Struga miało miejsce wyjątkowe spotkanie – rocznicowy mecz przeciwko Górnikowi Zabrze. Minęło bowiem 40 lat od pierwszego starcia Zielonych w najwyższej klasie rozgrywkowej!

Klub wówczas zachęcał wszystkich kibiców, by przybyli na miejsce wcześniej niż zwykle. Wtedy bowiem miała miejsce uroczystość uhonorowania członków zespołu, którzy reprezentowali Radomiaka w pierwszym, historycznym sezonie (1984/1985) w Ekstraklasie.

Legia Warszawa hołd dla legendy

Kibice Legii w minionym sezonie kilka razy podziwiali spektakl na przestrzeni kilku miesięcy, fani warszawskiej drużyny byli świadkami pokazu świateł, gdy oglądali z trybun mecze Wojskowych z Lechem Poznań, Pogonią Szczecin i GKS-em Katowice. Wtedy pokaz miał wyjątkowy, symboliczny wymiar, stanowił hołd dla legendy klubu śp. Lucjana Brychczego.

Piast Gliwice – profilaktyka kobiet

Jak przekazał nam Kajetan Piotrowski, rzecznik prasowy Piasta, 8 marca klub z Gliwic po raz kolejny pamiętał o kobietach. Przy okazji akcji został nagrany spot, który symbolicznie obrazuje „zniknięcia” kobiet. W spocie udział wzięli między innymi prezydent miasta Gliwice, Katarzyna Kuczyńska-Budka. Klub zadbał o propagowanie badań profilaktycznych. Przy okazji tej inicjatywy zorganizowano akcje charytatywne, z których dochód został przeznaczony na górnośląską Fundację Onkologiczną.

Jagiellonia Białystok – zachęta do dopingu wśród uczniów

Klub z Podlasia swego czasu zorganizował niesztampową akcję, by zachęcić uczniów szkół średnich do oglądania meczu Ligi Konferencji z Cercle Brugge. Nagrodą za żywiołowy doping żółto-czerwonych było zwolnienie z odpytywania w szkole następnego dnia.

Jak informuje TVP Białystok, klub wysłał do szkół pisemne prośby o nieprzepytywanie uczniów, którzy wezmą udział w meczu, dając im szansę na wspólne przeżywanie emocji związanych z walką o historyczny awans. Bilet na mecz dla grup zorganizowanych kosztuje 20 zł, a szkoła, która przyprowadziła najwięcej uczniów, otrzymała koszulkę z autografem zawodników. 

fot. TVP Białystok

TVP Białystok dodaje, że Jagiellonia ma nadzieję, że owa inicjatywa zapoczątkuje tradycję wspólnego kibicowania, łączącą młodzież z lokalnym klubem. Mecz został rozegrany w czwartek (06.03). Szkoły miały ogromną szansę, by zorganizować grupy, zakupić bilety i wesprzeć drużynę głośnym dopingiem. 

Motor Lublin – ambasador z Hiszpanii

W ramach współpracy Motoru z Lokalną Organizacją Turystyczną w Lublinie Sergi Samper, Hiszpan i były zawodnik… Barcelony swego czasu komplementował Lublin na targach turystycznych FITUR w Hiszpanii, które gromadzą niemal 100 tys. ludzi.

Korona Kielce dwupak

Chciałbym, żebyśmy w najbliższym sezonie wykazali się kilkoma akcjami lub pomysłami, które zapadną kibicowskiej i dziennikarskiej Polsce w pamięć. Oczywiście mam na myśli tylko pozytywne aspekty. Wierzę, że to, na co postawimy, przypadnie ludziom do gustu. Efekty będzie można zobaczyć już niebawem przy okazji promocji nowych koszulek. Na tę chwilę nie mogę za wiele zdradzić. Będzie można jednak dostrzec, że nasz styl komunikacyjny jest w dużej mierze spójny. Dla mnie osobiście istotne jest, żebyśmy w każdym wymiarze pokazywali, że jeżeli jest dany pomysł na promocję klubu to będzie on realizowany od A do Z – mówił w rozmowie z nami dyrektor komunikacji i marketingu Korony Kielce – Rafał Kielczyk.

Koronę Kielce we wrześniu ubiegłego roku czekały dwa bardzo ważne mecze na EXBUD Arenie! 25 września Żółto-Czerwoni mierzyli się w Pucharze Polski ze Stalą Mielec, a już cztery dni później (29 września) podejmowali Lecha Poznań.

Najzagorzalszych kibiców klub zachęcał do kupowania biletów w Sklepie Kibica Korony Kielce D3G Fan Store przy ulicy Warszawskiej 10/12. Wszystkie zapytania oraz problemy dotyczące zakupu biletów należy kierować na adres: bilety@korona-kielce.pl.

Widzew Łódź koszulki retro

Do rąk kibiców Widzewa Łódź trafiła wyjątkowa koszulka meczowa, która łączy pokolenia. Czerwień z proporca w herbie stała się symbolicznym kolorem, w którym drużyna występuje u siebie, w Sercu Łodzi. Te dwie barwy tworzą ścianę wsparcia, która stoi za drużyną i jako dwunasty zawodnik dopinguje ją w każdym spotkaniu.

https://youtube.com/watch?v=ta58GrVXhow%3Ffeature%3Doembed

Aby oddać hołd klubowym symbolom, Widzew odwołał się do tradycji. Szukał odpowiedniego rozwiązania i cofnął się aż do 1984 roku. To właśnie wtedy Widzewiacy zagrali w wyjątkowych trykotach zdobionych przez czerwono-biało-czerwone pasy. Nowa koszulka meczowa przywołuje czasy Wielkiego Widzewa. Zaprezentowana kompozycja nawiązuje do kompletu wykorzystywanego przez drużynę, w której występowali Włodzimierz Smolarek, Wiesław Wraga czy Henryk Bolesta. Długi rękaw, kołnierzyk – to również krzyk ówczesnej piłkarskiej mody! Zwieńczeniem projektu jest oczywiście herb, wzorowany na tym z lat 80., wykonany techniką żakardu.

Lechia Gdańsk – nowy herb

Lechia Gdańsk została założona 1945 roku. To oznacza, że w 2025 roku klub obchodził 80-lecie. Stąd idea jubileuszowego logo. Dodajmy, że pod koniec 2025 roku ma ukazać się też drugi tom książki Marcina Średzińskiego „Tylko Lechia. Piłkarska historia gdańskiej Lechii”. 

Klub został założony dokładnie 7 sierpnia 1945 w Gdańsku. Początkowo funkcjonował jako Klub Sportowy Biura Odbudowy Portów „Baltia”. W 1946 przemianowano go na Lechię, była to kontynuacja. Biało-zielone barwy miały nawiązywać do Lechii Lwów. Pierwszy awans do I ligi zespół uzyskał w 1948.

Zagłębie Lubinróżowe koszulki

W październiku, czyli miesiącu, w którym nacisk kładzie się na profilaktykę, diagnostykę oraz leczenie nowotworów piersi u kobiet, Zagłębie także podjęło stosowne działania w tym kierunku. Symbolem tej inicjatywa była wstążka, a klub z Dolnego Śląska przygotował na tę okoliczność specjalne koszulki na mecz z Jagiellonią Białystok.

Stal Mielec – perfumy

W klubowym sklepie Stali Mielec można znaleźć nową ofertę. Jest to duża atrakcja dla miłośników wszelkiego rodzaju perfum.

Nutami głowy są kasztan i cukier, nutami serca są szałwia i lawenda, a nutami bazy są wanilia i dym.

𝐏𝐞𝐫𝐟𝐮𝐦𝐲 𝐌𝐢𝐬𝐭𝐫𝐳𝐨𝐰𝐬𝐤𝐢𝐞 𝐅𝐊𝐒 𝐒𝐭𝐚𝐥 𝐌𝐢𝐞𝐥𝐞𝐜

Nowy zapach mistrzowski to prawdziwa uczta dla zmysłów – 𝟎𝟐 to zapach ukształtowany przez energię nowoczesności.

„𝐍𝐢𝐞𝐩𝐫𝐳𝐞𝐰𝐢𝐝𝐲𝐰𝐚𝐥𝐧𝐲, 𝐚𝐫𝐨𝐦𝐚𝐭𝐲𝐜𝐳𝐧𝐲, 𝐦𝐚𝐠𝐧𝐞𝐭𝐲𝐜𝐳𝐧𝐲…” – czytamy na stronie Stali Mielec. Link do oferty: https://sklep.stalmielec.com/produkt/nowe-perfumy-mistrzowskie-meskie-02/

Stal Mielec ma też w ofercie perfumy mistrzowskie damskie:

Pojemność: 50 ml

Nuty zapachowe:

NUMER 1-

  • Nuty głowy: kalabryjska bergamotka, kwiat afrykańskiej pomarańcz
  • Nuty serca: tuberoza, jaśmin indyjski
  • Nuta bazy: jałowiec wirginijski, wanilia madagaskarska, białe piżmo

NUMER 2- 

  • Nuty głowy: różowy pieprz, kwiat pomarańczy, gruszka
  • Nuty serca: kawa, jaśmin
  • Nuta bazy: wanilia, paczuli, cedr

NUMER 3- 

  • Nuty głowy: olejek z gorzkiej pomarańczy (petit grain), czarna porzeczka, olejek z francuskiej lawendy, olejek mandarynowy 
  • Nuty serca:  jaśmin, kwiat pomarańczy, jaśmin indyjski, lawenda
  • Nuta bazy: drzewo cedrowe, ambra, piżmo, wanilia madagaskarska

Link do oferty: https://sklep.stalmielec.com/produkt/perfumy-damskie-nr/

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski