Piękna inicjatywa TVP Sport. Media społecznościowe pomogą Fundacji Itaka
Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego został ustalony na 25 maja, a TVP Sport zamierza wziąć udział w kampanii informacyjnej Fundacji Itaka #zaginioneNIEzapomniane. Tego dnia w social mediach publicznego nadawcy będą pojawią się zdjęcia dzieci, które zaginęły w ostatnich latach w Polsce.

TVP Sport przypomina, że w ciągu ostatnich trzech lat w Polsce zaginęło ponad 6 300 osób, które nie ukończyły 18 roku życia. W 2022 roku było ich 2 152, w 2023 – 2 074, a w 2024 roku – 2 098. Każde z tych zgłoszeń, to osobna, dramatyczna historia: zbuntowany nastolatek, który nie wrócił na noc do domu, dziecko, które nagle przepadło bez wieści.

W jakim wieku jest to największy problem?
„Najwięcej zaginięć dotyczy nastolatków w wieku 14–17 lat – w przytaczanych statystykach to właśnie ta grupa stanowiła blisko dwie trzecie wszystkich zgłoszeń. Ale ”znikają” też młodsze dzieci – w wieku 7–13 lat (każdego roku jest ich około 600), a nawet takie, które nie mają jeszcze 6 lat. I chociaż zdecydowana większość z nich wraca w ramiona najbliższych – odnajduje się po kilku godzinach, dniach, czasem tygodniach, to niestety są też sprawy i pytania, które mimo upływu lat wciąż pozostają bez odpowiedzi” – podaje publiczny nadawca.

TVP Sport dodaje, że w policyjnej bazie danych osób zaginionych obecnie są 52 osoby małoletnie, których poszukiwania trwają dłużej niż 5 lat. Wśród nich są też dzieci, które zdążyły już „dorosnąć”, będąc zaginionymi. To właśnie im poświęcona jest kampania #zaginioneNIEzapomniane. W niedzielę 25 maja wszystkie posty graficzne opublikowane przez TVP Sport w portalach Facebook, Instagram, Twitter, będą zawierały zdjęcia dzieci, które są obecnie poszukiwane.

Jeśli wiesz cokolwiek o zaginięciu, któregoś dziecka zadzwoń pod numer alarmowy 112 lub 116 000. Możesz również napisać: cpozkgp@policja.gov.pl.
Źródło: TVP Sport

Redakcja Sport Marketing
Więcej Z kraju
Rekord frekwencji w finale Orlen Basket Ligi
Start Lublin pokonał Legię Warszawa 97:82 w piątym meczu finałowym Orlen Basket Ligi, obejmując prowadzenie 3:2 w serii. Gospodarze kontrolowali przebieg spotkania, utrzymując stabilną przewagę przez większość meczu. Co więcej, dopisała frekwencja w hali…



![Jakub Karpiński: ZINA ubrała już drużynę Polski z Krychowiakiem i Bońkiem w składzie, a teraz czas na Ronaldinho [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/06/Krycha-i-Brazil-768x471.jpg)