Kolejna akcja marketingowa klubu Ekstraklasy z pluszakami
4 maja o 14:45 Cracovia podejmie na stadionie przy ul. Kałuży walczącą o utrzymanie Lechię Gdańsk. Kibice podczas tej rywalizacji doświadczą nie tylko sportowych emocji.

Podczas meczu odbędzie się akcja #MiSieToPodoba! Po pierwszym golu dla Cracovii fani rzucą pluszaki na murawę – następnie trafią one do małych pacjentów Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie!
To nie pierwsza tego typu akcja w polskiej piłce
Można powiedzieć, że Cracovia, realizując tę inicjatywę, wpisze się w swego rodzaju trend, jaki można zaobserwować w rodzimym futbolu. 6 października ubiegłego roku na stadion w Szczecinie miała miejsce akcja “Dorzuć misie” organizowana przez Fundację STS (należącą do partnera Pogoni – bukmachera STS). Polegała ona na przyniesieniu przez kibiców maskotek, które po gwizdku kończącym pierwszą połowę wylądowały na murawie stadionu. Beneficjentem akcji był Adaś Orlik, na leczenie którego Fundacja STS przekazało gwarantowane 10 000 zł.
Setki tysięcy maskotek
W trakcie wcześniejszych jedenastu odsłon akcji „Dorzuć misie” m.in. w Chorzowie, Kielcach, Częstochowie, Białymstoku oraz Warszawie zebrano 431 069 maskotek. Tym samym na konta osób potrzebujących trafiło 983 127 zł.
We wrześniu 2024 roku na murawie stadionu Widzewa Łódź wylądowało 119 730 pluszaków, które dały wiele radości potrzebującym dzieciakom. Tym samym, dzięki ogromnemu zaangażowaniu kibiców, Fundacja STS (należącą do sponsora Widzewa – bukmachera STS) przekazała 129 730 zł na leczenie Bruno Osłowskiego
Geneza akcji
Idea akcji pochodzi z rozgrywek hokejowych, jednak różni się tym, że pluszowe maskotki rzucane są po gwizdku kończącym pierwszą połowę spotkania. Co więcej, w przypadku meczu Portowców każdy pluszak stanowił równowartość wsparcia finansowego przekazanego przez Fundację STS.

Bartłomiej Najtkowski
Więcej Z kraju
Pierwszoligowiec zachęca kibiców do aktywności. Chodzi o klubową maskotkę
Kibice Górnika Łęczna mają okazję, by stworzyć klubową maskotkę. Klub do tego zachęca w mediach społecznościowych, doceniając kreatywność swoich fanów, którzy już pokazali, że mają świetne pomysły.



