Z kraju 31 marca 2012

Polska w Skandynawii przed Euro 2012

Jak promowana jest Polska w krajach skandynawskich na chwilę przed Euro 2012? Odpowiedzi udziela Polska Organizacja Turystyczna.

\"\"
– Mieliśmy do wyboru wiele plakatów tematycznych związanych z Euro 2012, lecz plansze z wizerunkiem żubra z piłką na rogach okazały się strzałem w dziesiątkę. Wywołały ogromne zainteresowanie wśród Szwedów, którzy są bardzo przywiązani do przyrody. Można powiedzieć, że właśnie nasz piłkarski żubr przyciągnął większość z 36 tysięcy zwiedzających targi do polskich stoisk – powiedziała dyrektor POT w Sztokholmie Małgorzata Hudyma.

Tematem przewodnim największych targów turystycznych w Skandynawii, które odbyły się w Goeteborgu było oczywiście Euro 2012.

– W roku ubiegłym nasz kraj odwiedziło 150 tysięcy Szwedów. W tym roku liczymy na poważny wzrost, a z okazji mistrzostw 30 tysięcy turystów wybiera się do Polski tylko w okresie letnim – dodała.

POT stawia także na Danię, która również weźmie udział w Euro 2012. Ponoć spore zainteresowanie imprezą można zauważyć wśród Norwegów.

– Na lotnisku w Kopenhadze we współpracy z jednym ze sponsorów ME, duńskim browarem Carlsberg, wybudujemy minimiasteczko kibica z informacjami o meczach i jak na nie dojechać. Poza tym będziemy promować Kołobrzeg, gdzie swoją bazę będą mieć duńscy piłkarze. Według naszych informacji w lecie można się spodziewać w Polsce również wielu Norwegów, którzy zapowiadają masowy przyjazd do Polski, aby przeżyć mistrzostwa z bliska, choć ich drużyna nie wystąpi – zaznaczyła Hudyma.