Z kraju 12 marca 2012

Profil „kibic piłkarski”

Behavia jest pierwszą siecią reklamy behawioralnej w Polsce. Stworzyła ona profil „kibic piłkarski” specjalnie na Euro 2012. Zatem kim jest ten futbolowy fan?

\"\"
Tenże profil został stworzony dzięki wykorzystaniu technologii nugg.ad. Oparto się o analizę zachowania użytkowników na następujących serwisach: Legia.net, Goal.pl, Pilkarskidziennik.pl, Sportowefakty.pl/pilka-nozna.

Na tej podstawie kibica zdefiniowano jako mężczyznę, w wieku 18+, który interesuje się sportem, meczami piłkarskimi i drużynami sportowymi. W Internecie szuka on informacji o tematyce sportowej oraz śledzi wyniki rozgrywek ligowych. Witryny sieci behavia odwiedza 4 miliony osób odpowiadających powyższemu profilowi, generujących 90 milionów odsłon miesięcznie.

– Kibice to bardzo atrakcyjna dla reklamodawcy grupa celowa – zaangażowana, skłonna do zakupu produktów związanych z EURO 2012. Biorąc pod uwagę fakt, że są to w znacznej większości osoby młode – Internet jest i będzie jednym z głównych kanałów dotarcia do kibiców – mówi Karolina Jaroszek, brand manager behavia, ARBOinteractive.

– Bez wątpienia reklama targetowana behawioralnie umożliwia dotarcie do ściśle wyselekcjonowanej grupy użytkowników, dodatkowo ograniczając przy tym straty ponoszone w przypadku "pustych" kontaktów z reklamą – dodaje.

Profil "Kibica piłkarskiego" pokrywa się z badaniami przeprowadzonymi przez Wrocławski instytut badawczy MANS wraz z ukraińskim instytutem badawczym KIIS Kiev. W Polsce znakomita większość, bo aż 94,3% kibiców, którzy zasiądą na trybunach EURO 2012 to mężczyźni, przy czym ponad 80% kibiców to osoby młode w wieku 18-34 lata.